۰۸ مهر ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۵
کد خبر: ۷۶۶۱۷۵
حجت الاسلام والمسلمین پناهیان:

دوران تظاهرات و شعار گذشته است/ نباید در انتقام تاخیر کرد

دوران تظاهرات و شعار گذشته است/ نباید در انتقام تاخیر کرد
سخنران مراسم بزرگداشت مقام شهید سید حسن نصرالله با بیان اینکه ما بعد از سید حسن نصرالله چیزی برای از دست دادن نداریم، گفت: آبرو‌ و ایستادگی حزب الله به ما عزت بخشیده است و اگر از رهبر جهاد کوتاه بیاییم از کل جهاد کوتاه آمده ایم.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان در دومین شب از مراسم بزرگداشت شهید سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان که در حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد، با بیان اینکه خداوند مسلمانان را در معرض امتحان قرار می دهد، گفت: مرگ بر کسی که جهاد در راه رضای خدا را بخاطر خانه و کارخانه ترک کند. خدا امتحان می کند و در ابتلاء به امتحانات رحم ندارد. اگر قرار بر این بود که خداوند در ابتلاء به امتحانات رحم کند به جامعه نوپای نبی اسلام رحم می کرد و در معرض غزوات و درگیری ها قرار نمی داد، بلکه رحمانیت خداوند در ان تنصروالله ینصرکم است.

وی افزود: نمی دانم مسئولان چگونه تصمیم خواهند گرفت اما ما یک یکبار خیانت را در این کشور تجربه کرده ایم؛ وقتی که برخی مسئولان به امام راحل گفتند مردم حاضر به جنگ با صدام نیستند و برخی در سال های قبل گفتند دوران ایثار و شهادت گذشته است اما دروغ گفتند و ما دیدیم امثال شهید حججی ها در دفاع از حرم چگونه بودند.

سخنران محفل معارفی حرم مطهر با بیان اینکه تصمیم برای چگونگی عملیات چیزی نیست که ما ورود کنیم، اذعان کرد: نباید با محاسبه غلط و از سر ترس از انتقام گرفتن شانه خالی کرد ما باید بدون رودربایسی با هم صحبت کنیم، نمی دانم زمان حمله ما کی و چگونه خواهد بود اما خدا با خانه و خانواده از ما امتحان می گیرد. اگر انتقام نگیریم و به جهاد پشت کنیم به خدا چه پاسخی خواهیم داشت.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه در این کشور برخی سالها به دنبال کشتن و ریشه کن کردن تفکر مقاومت هستند، افزود: اگر به خدا پاسخ مثبت دادیم کمترین هزینه را خواهیم داد، قبل از نشانه گیری صهیونیست ها نشانه گیری خدا را ببینیم که با خانه و خانواده و اموال و وضعیت اقتصادی از ما امتحان می گیرد. 

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با تاکید بر اینکه اگر به این امتحان الهی پاسخ مثبت بدهیم، پیروز میدان خواهیم بود، ابراز کرد: دوران تظاهرات و شعار گذشته و باید از تک تک مسئولان سوال کرد که مراعات چه چیزی را می کنید و جواب خدا را چه می دهید؟ رحم خدا در نگرفتن امتحان نیست و این تصور که خدا رحیم است و امتحان نمی گیرد بسیار غلط و اشتباه است بلکه خداوند پس از عزم و اقدام شما را کمک و یاری می رساند.

وی به رشادت و مجاهدت شهید این روزهای حزب الله و جبهه مقاومت اشاره و اظهار داشت: سید حسن نصرالله می توانست عافیت را انتخاب کند و تمام جهان هم از او می پذیرفت اما سید حسن جواب خدا و تاریخ را چه بدهد. امتحانات خداوند در صدر اسلام را ببینید. اینکه بگوییم خدایا ما نماز می خوانیم ما را با جهاد امتحان نکن خدا حرف شما را قبول نمی کند.

تاخیر برای چیست؛ زمان جام زهر گذشته است

سخنران حرم حضرت معصومه تصریح کرد: بعد از چهل سال عده ای سعی کردند فرهنگ جهاد را فراموش کنیم اما اگر مقاومت و ایستادگی رهبری و چفیه به تن انداختن ایشان نبود امروز هیچ از فرهنگ جهاد نداشتیم. مردم ما از جهاد نمی ترسند بلکه از نجنگیدن با صهیونیست ها ترس دارند. مردم ما از انتقام نگرفتن خوف دارند چون خدا را حاکم بر دنیا می دانند.

وی ادامه داد: مردمی که حسین را تنها گذاشتند به دست حجاج بن یوسف چگونه ذلیل و خوار شدند مردم از تسلط حجاج ها می ترسند. مردم ما از موشک ها واهمه ندارند. بحث چگونگی زدن و انتقام نیست آن را نظامی های ما معین می کنند اما عدم اقدام از ملاحظات نباشد، تصور غلط از مردم ما نداشته باشید مردم ایران واقع بین هستند.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه ما این دشمن سفاک را نابود خواهیم کرد، یادآور شد: نمی دانم تاخیر برای چیست؛ مردم کشور ما آماده هستند دستگاه محاسباتی ما با مردم همراهی کنند و بدانید زمان جام زهر گذشته است.

وی انتقام و جهاد را وظیفه مسلمانان دانست و خاطرنشان کرد: گفت وگوی خودم را انتقادی نمی دانم اما ما بعد از سید حسن نصرالله چیزی برای از دست دادن نداریم. آبرو و ایستادگی حزب الله به ما عزت بخشیده است. از رهبر جهاد کوتاه بیاییم از کل جهاد کوتاه آمده ایم.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان ادامه داد: علمدار بزرگ مقاومت را به شهادت رسانده اند چه باید کرد، باید برای مقاومت فریاد زد و مهیا بود و این تنها راه تامین امنیت خانه و کارخانه ها است و گرنه خانه و کارخانه ای باقی نخواهد ماند، عشیره و خانواده ای باقی نخواهد ماند. من از مسئولین می خواهم بگذارید صهیونیست ها طرف ما باشند آنها را می توانیم بزنیم اما خدا را نمی توانیم بزنیم.

وی در پایان طبق وصیت شهید سید حسن نصرالله به زبان عربی برای مردم لبنان دقایقی سخنرانی و سید حسن را رهبر تاریخی مقاومت و جبهه اسلام توصیف کرد.

ارسال نظرات