۰۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۴
کد خبر: ۷۶۵۹۵۴

مراسم استقبال از کاروان نمادین حضرت فاطمه معصومه با حضور خادمان آستان

مراسم استقبال از کاروان نمادین حضرت فاطمه معصومه با حضور خادمان آستان
مراسم استقبال از کاروان نمادین ورود پر خیر و برکت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها به شهر مقدس قم از میدان معصومیه به سمت حرم آغاز شد.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، مراسم استقبال از کاروان نمادین ورود پر خیر و برکت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها به شهر مقدس قم امروز جمعه 6 مهر از ساعت 8 صبح با حضور خادمان حرم مطهر بانوی کرامت و ارادتمندان خاندان اهل بیت علیهم السلام از میدان معصومیه خیابان امامزاده ابراهیم به سمت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها در حال برگزاری است.

برنامه کاروان شادی، اجتماع 4 هزارنفری دانش‌آموز با عنوان «سلام همسایه»، تجلیل از قهرمانان و مدال‌آوران نخبگان علمی و ورزشی، نشست‌های علمی، آیین معرفی و رونمایی از کتب انتشارات زائر، برگزاری کارگاه‌های شخصیت‌شناسی، اعزام سفیران کریمه و اعزام بیش از 850 مبلغ از طلاب به مدارس، خوابگاه‌ها و دانشگاه‌ها از جمله برنامه‌های فرهنگی این ایام است.

مراسم استقبال از کاروان نمادین حضرت فاطمه معصومه با حضور خادمان آستان

 برنامه‌های فضای مجازی با پویش نذر حجاب فاطمی و اهدای چادر به نیازمندان، استقبال از مسافرین و زائران در مبادی ورودی شهر، برپایی موکب دختران بهشتی با حضور دختران دانشجو و دبیرستانی، برگزاری مسابقه کتاب‌خوانی ویژه در سطح ملی، برنامه ویژه هنری و رسانه‌ای و تولیدات رسانه‌ای و هنری برای فضای مجازی، برپایی نمایشگاه آثار هنری و تابلو خط، اجرای برنامه‌های قرآنی، کرسی تلاوت فاطمی، آئین چهارپایه خوانی، آئین شمع گردانی، تجمع تعزیه خوان‌ها، آئین تعویض پرچم و مراسم ویژه بانوان نیز در ایام معصومه اجرا خواهد شد.

بازدید از موزه در سالروز ورود حضرت معصومه (س) به قم رایگان است و در بقیه روزها تا 23 مهر مصادف با سالروز شهادت حضرت نیز با تخفیف 50 درصد خواهد بود.

مراسم استقبال از کاروان نمادین حضرت فاطمه معصومه با حضور خادمان آستان

گفتنی است پنجشنبه شب در آستانه سالروز ورود تاریخی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها به شهر مقدس قم جشن بزرگ خانوادگی "ملیکه ایران" شامگاه پنجشنبه در میدان آستانه قم برگزار شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد واعظ موسوی و حجت الاسلام والمسلمین شهاب مرادی و سعید عزیزی از کارشناسان حوزه روانشناسی به سخنرانی پرداختند. سید مهدی میرداماد، علی اکبر حائری، سجاد محمدی و محمد اسداللهی از مادحین اهل بیت علیهم السلام نیز به مدیحه سرایی پرداختند.

مجید تال از شاعران آئینی کشور و استان قم در این مراسم شعرخوانی کردند و حامد شاکرنژاد از قاریان برجسته و بین المللی کشور نیز به اجرای برنامه قرآنی پرداختند. پیمان طالبی و سید محمدرضا حسینیان اجرای این برنامه را برعهده داشتند.

23 ربیع‌الاول مصادف با 6 مهرماه سالروز ورود حضرت معصومه(س) به شهر قم و 10 ربیع‌الثانی مصادف با 23 مهر سالروز رحلت آن حضرت است که فاصله این 2 مناسبت ایام معصومیه نام‌گذاری شده‌است.

ارسال نظرات