۰۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۰
کد خبر: ۷۶۵۷۷۷
حجت الاسلام والمسلمین واضحی تبیین کرد؛

نقش ائمه جماعات در تربیت رزمندگان دفاع مقدس + فیلم

نقش ائمه جماعات در تربیت رزمندگان دفاع مقدس + فیلم
حجت الاسلام والمسلمین واضحی با اشاره به حضور خود در دفاع مقدس از امام جماعت مسجد محل زندگی شان یاد کرد که در تربیت ۱۵ طلبه و ۳۰ رزمنده دفاع مقدس در آن محله نقش اساسی داشت.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین جعفر واضحی رزمنده دفاع مقدس در نشست خاطره گویی رزمندگان حوزوی دفاع مقدس که به همت خبرگزاری رسا در سالن شهید دهقانی این رسانه حوزوی برگزار شد، گفت: در منطقه دولاب تهران که منطقه ای فقیر نشین است مسجد «حسین ابن علی» قرار دارد و ثمره فعالیت های امام جماعت آن در دهه 50 و 60 رزمندگان فراوانی شد و 15 نفر از نوجوانان آن مسجد طلبه شدند و از آن تعداد 7 نفر نیز شهید و تعدادی نیز جانباز شدند. 

وی با اشاره به حضور سه برادر در جبهه و شهادت هر سه آن ها در دفاع مقدس گفت: شهید عباس و شهید حمیدرضا واضحی فرد هر دو از طلاب مدرسه مجتهدی بودند که در فتح المبین و در والفجر 8 به شهادت رسیدند و برادر سوم این دو شهید جذب سپاه شد و در شب عملیات کربلای 5 به شهادت رسید. دو برادر طلبه وصیت نامه ندارند. با یکی از این سه شهید همسن بودم و به دعوت وی در کلاس دوم دبستان به مسجد محل رفتیم که امام جماعت با لبخند از ما استقبال کرد.

حجت الاسلام والمسلمین واضحی ادامه داد: شهید دیگری از این محل شهید حسن نورمحمدی بود که در عملیات بیت المقدس یک چشم خود را از دست داد و در یک خانواده فقیر زندگی می کرد. بعد از جانبازی نیز بار دیگر به جبهه رفت و شهید شد. شهید اکبر کشانی فردی خوشمزه و طناز بود و دیگر شهدای مسجد «حسین ابن علی» در شعاع 200 متری این مسجد منزل داشتند.

وی در با اشاره به شخصیت حجت الاسلام رضایی روحانی انقلاب مسجد «حسین ابن علی» دولاب تهران تصریح کرد: مرحوم رضایی در مسجد محدود توانست 30 شهید را تربیت کند و جهادی بود و روحیات زیبایی داشت. بیش از گذشته باید به تبیین چرایی حضور روحانیت در دفاع مقدس بپردازیم.

روحانی رزمنده دفاع مقدس در پایان خاطرنشان کرد: سال سوم دبیرستان به منطقه اعزام شدم و با پیرمردی به نام آقای قزوینی آشنا شدم که فرد متدین و مقدسی بود و بعد از جنگ ایشان را ندیدم و دنبال بودم که او را پیدا کنم و متوجه شدم که در زمان موشک باران تهران به همراه 10 نفر از اهل خانه در تهران‌نو به شهادت می رسد.

تعداد بازدید : 1
ارسال نظرات