۰۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۵
کد خبر: ۷۶۵۷۱۷
نماینده ولی فقیه در کاشان مطرح کرد؛

انتقال پیام شهدا به نسل جوان، مهم ترین هدف برگزاری یادواره شهدا

انتقال پیام شهدا به نسل جوان، مهم ترین هدف برگزاری یادواره شهدا
اصفهان – حجت الاسلام والمسلمین حسینی انتقال پیام شهدا به نسل جوان امروز و نسل فردا را مهم ترین هدف برگزاری یادواره شهدا دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی دوشنبه شب در چهارمین یادواره شهدای محله جمال آباد در مسجد قائمیه، گفت: تلاش علمی و تبعیت از رهبری از جمله پیام‌های شهدا برای نسل امروز است.

وی انتقال پیام شهدا به نسل جوان امروز و نسل فردا را مهم ترین هدف برگزاری یادواره شهدا دانست و افزود: پیام شهدا برای نسل جوان امروز را می‌توان از وصیت نامه شهدا، نامه‌های شهدا و مصاحبه با والدین و بستگان شهدا دریافت کرد.

نماینده ولی فقیه در کاشان همچنین یکی دیگر از پیام‌های شهدا را تلاش علمی دانست و یادآور شد: شهید سعید امیر، از شهدای همین محله در پیام خودش به دانش آموزان و دانشجویان می‌فرماید، برای خروج از وابستگی به غرب و شرق نباید لحظه‌ای از آموختن علم و دانش غافل شد. 

وی بر لزوم علم آموزی و تخصص در رشته‌های مختلف علمی تأکید کرد و با اشاره اینکه جامعه‌ای که به علم مسلح شود مقتدر است و جامعه جاهل وابسته است، گفت: امروز همه باید اهل مطالعه باشیم و دنبال علم و تخصص باشیم و به کم هم قانع نباشیم.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با اشاره به این که حضرت زهرا(س) می‌فرماید، بزرگترین زینت برای زن این است که مردی او را نبیند و او هم مردی را نبیند، تصریح کرد: منظور حضرت زهرا(س) این است که زنان با حجاب و پوشش متین خود باید در تمامی رشته‌های تخصصی پزشکی و رشته‌های مورد نیاز و متناسب خانم‌ها باید متخصص داشته باشند تا نیازی نباشد مردی برای زن کاری انجام دهد.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب به مطالعه اهمیت زیادی می‌دهند، گفت: خانه داری با مطالعه کردن برای بانوان هیچ منافاتی ندارد و نباید از مطالعه غفلت کرد و برای خود برنامه مطالعاتی کتب مفید داشته باشند و لحظه‌ای از تحصیل علم غافل نباشند و به مطالب مفید عمل کنند.

به گفته وی امروز آمریکا و اروپا به دنبال جذب مغز‌های متفکر جمهوری اسلامی ایران هستند و برای نفرات برتر المپیاد‌ها دعوت نامه ارسال می‌کنند تا از محصول تفکر و تحقیقات علمی جوانان ایرانی در کشور‌های خود استفاده کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به اینکه برخی کشور‌ها حتی در کاشان پول‌های زیادی هزینه می‌کنند و با برخی از مراکز علمی ما جبرای نوشتن مقاله علمی برای دانشگاه‌های مورد نظر خود قرارداد می‌بندند، گفت: دلار‌های زیادی را در این زمینه هزینه می‌کنند تا مقاله علمی اساتید کاشانی بنام آنها منتشر شود.

وی یادآور شد: به برکت خون شهدا جایگاه علمی ایران نسبت به قبل از پیروزی انقلاب اسلامی که بانوان اجازه تحصیل نداشتند، امروز بانوان ایرانی همگام با آقایان در اوج فعالیت‌های علمی و موفقیت‌های علمی قرار دارند.

نماینده ولی فقیه در کاشان همچنین حمایت و تبعیت از امام و ولی فقیه را یکی دیگر سفارش‌های شهدا در وصیت‌های آنها اعلام کرد و با بیان اینکه خانواده معظم شهدا از وضعیت بدحجابی و بی حجابی در جامعه به شدت ناراحت هستند، گفت: در حد توان در ستاد امر به معروف و نهی از منکر برنامه ریزی می‌شود و فعالیت‌های انجام شده است.

وی ادامه داد: پیشنهاد می‌کنم هر مسجد ۵ نفر را برای تذکر لسانی به ستاد امر به معروف معرفی کند تا بعد از آموزش و در این زمینه فعال شوند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی تأکید کرد: علی رغم همه مشکلات و معضلات کشتی انقلاب اسلامی با هدایت رهبر معظم انقلاب با سرعت به سوی مقصد عالی که ظهور است در حرکت است و هیچ مانعی نتوانسته حرکت انقلاب اسلامی را متوقف کند. 

نماینده ولی فقیه در کاشان همچنین به دانش آموزان توصیه کرد، برای موفقیت در کار‌های تحصیل و علم و فعالیت‌های علمی از شهدا کمک بگیرد و والدینی هم که فرزندان آنها خارج از شهرستان تحصیل می‌کنند آنها به شهدا بسپارند، اگر هم شهید گمنام در دانشگاه است با حضور در کنار مزار شهید گمنام فرزند خود را به او بسپارید تا نتیجه آن را بگیرید./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات