۲۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۷
کد خبر: ۷۶۵۲۲۸
حجت الاسلام مولایی:

بررسی مسائل و موضوعات فقهی در دروس خارج امری قابل تقدیر است

بررسی مسائل و موضوعات فقهی در دروس خارج امری قابل تقدیر است
حجت الاسلام مولایی پرداختن اساتید حوزه های علمیه در دروس خارج به مسائل فقهی جدید را امر مبارکی ارزیابی و در خصوص پاسخ حوزه به مباحث مختلف علمی ابراز امیدواری کرد.

حجت الاسلام حسن مولایی استاد حوزه علمیه و مدیر عامل مؤسسه انتشارات حوزه‌های علمیه در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، فقه حوزه را اصیل معرفی کرد و افزود: علم فقه مبانی دارد که طبق آن باید به مباحث عصر پاسخ داد از این رو پاسخگویی به نیازهای زمان از اقتضائات فقه است. این فقه دریای وسیعی است که پاسخگویی را وظیفه خود می داند.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه در سال های اخیر اتفاق خوب و مبارکی افتاده و موضوعات معاصر فقهی گسترش پیدا کرده است، گفت: به بسیاری از مباحث مانند پولشویی و مسائل پزشکی پرداخته شده که غیر از این هم انتظار نیست.

وی بررسی مسائل و موضوعات فقهی در دروس خارج را امری قابل تقدیر ارزیابی کرد و گسترش دروس فقهی جدیدی را برای حوزه های علمیه مفید دانست.

حجت الاسلام مولایی در پایان خاطرنشان کرد: اگر در اعصار گذشته بمانیم تحولات زمان متوقف نمی شود و باید هر چه بیشتر به سؤالات فقهی زمانه پاسخ دهیم. امیدوار هستیم علاوه بر موضوعات فقهی در سایر علوم پاسخ همه مسائل داده شود. 

ارسال نظرات