۱۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۴
کد خبر: ۷۶۴۷۷۱
امام جمعه موقت کاشان:

تمام رفتار انسان‌ها در آخرت تجلی پیدا می‌کند

تمام رفتار انسان‌ها در آخرت تجلی پیدا می‌کند
اصفهان –حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: انسان‌هایی که لباس تقوای دنیا را بر تن دارند در قیامت برهنه محشور نمی‌شوند و نور تقوا آنها را در هاله‌ای از نور قرار می‌دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار جمعه شب جلسه تفسیر آیه ۴۷ سوره مبارکه ابراهیم که در مسجد آیت الله رضوی کاشان برگزار شد، گفت: خداوند برای مجازات ظالمان عجله ندارد و گاهی نیز آنها را در این دنیا مجازات نمی‌کند.

وی افزود: خداوند فرعون را در رودخانه غرق کرد و اقوام دیگر را نیز به نوعی مجازات کرد و این عذاب اصلی آنها نبود، بلکه عذاب واقعی آنها برای روز قیامت است که آن نیز توجیهی دارد.

امام جمعه موقت کاشان با بیان اینکه خداوند می‌فرماید ما از مجرمین انتقام می‌گیریم، گفت: انتقام خداوند در این دنیا از مجرمین انتقام اصلی نیست بلکه برای شاد شدن قلوب مومنین است.

حجت الاسلام اسلامی تبار افزود: همه عذاب‌ها برای همه اهل جهنم نیست، بلکه عذاب هر انسانی در قیامت به اندازه عمل و به تناسب عمل او است و هرکس هر گناهی دارد براساس همان گناه عذاب می‌شود.

وی ادامه داد: بهشت نیز به همین گونه است، هرکس در بهشت دارای درجاتی است و همه نعمت‌های بهشت برای همه بهشتیان نیست، در بهشت یک نوع نسیمی می‌وزد که وقتی به درختان برخورد می‌کند آهنگ دلنشینی دارد که همه بهشتیان این آهنگ را نمی‌شنوند و تنها انسان هایی که در دنیا آهنگ گوش نمی‌دادند از آهنگ دلنشین بهشتی بهره مند می‌شوند.

امام جمعه موقت کاشان با بیان اینکه یکی از صحنه‌های روز قیامت عند الورود است، گفت: خداوند در قیامت مجرمین را به اشکال مختلف به صحنه می‌آورد و بر خلاف دنیا که مومن و مجرم و فاسد همه با هم زندگی می‌کنند در قیامت از یکدیگر جدا وارد می‌شوند.

حجت الاسلام اسلامی تبار افزود: یکی دیگر از صحنه‌های قیامت جزای عمل به تناسب عمل است و خداوند پاداش اعمال صالح کافران را در این دنیا می‌دهد تا در قیامت جهنمی شوند.

امام جمعه موقت کاشان با بیان اینکه اعمال انسان در قیامت برای انسان مجسم می‌شود، گفت: در قیمت با وجود اینکه همه برهنه محشور می‌شوند، اما انسان هاِی با تقوا که با خود لباس تقوا آورده اند همه با لباس محشور می‌شوند.

وی افزود: سیره و روش انسان‌های با تقوا در این دنیا که از اعتقادات و اخلاق و تقوا برخوردار هستند لباسی نوراست که نور ایمان واقعی است و انسان هاِی با تقوا در قیامت نورانی هستند و این نور و این لباس تقوا هم برای دنیا و هم برای قیامت و صحرای محشر و بهشت کار برد دارد.

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: انسان‌هایی که لباس تقوای دنیا را بر تن دارند در قیامت برهنه محشور نمی‌شوند و نور تقوا آنها را در هاله‌ای از نور قرار می‌دهد.

وی افزود: همانگونه که تقوا انسان را در دنیا از رسوایی نجات می‌دهد در قیامت نیز او را نجات می‌دهد، اما انسان‌های مجرم که در دنیا لباس ظلمت بر تن کرده اند در قیامت نیز لایه‌ای از قیر آتش زا بر تن آنها است.

امام جمعه موقت کاشان گفت: در قیامت عذاب‌ها مختلف است که یکی از این عذاب‌ها خوار کننده است، چرا که تمام رفتار انسان‌ها در آخرت تجلی پیدا می‌کند و اگر مومنی را خوار کنید در دنیا و آخرت خوار خواهید شد./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات