۱۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۲
کد خبر: ۷۶۴۷۵۹
امام جمعه بناب:

مسجد، محل آموزش، پرورش و اداره امور زندگی مردم است

مسجد، محل آموزش، پرورش و اداره امور زندگی مردم است
امام جمعه بناب گفت: هجرت طلیعه نشر توحید و سندی سراسر فتح و سرور و افتخار است و اگر هجرت نبود از اسلام و قرآن خبری نبود و پرچم عدالت به اهتزاز نمی آمد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آذربایجان شرقی، حجت الاسلام باقری بنابی در خطبه های عبادی سیاسی جمعه این هفته شهرستان بناب با تبریک حلول ماه ربیع الاول آن را سالروز یک حادثه عظیم و سرآغاز مرحله نوینی از تاریخ اسلام بلکه تاریخ بشریت قلمداد کرد و اظهار داشت: هجرت پیامبر اسلام نقطه عطفی است در تاریخ اسلام که دریا دریا برکات و خیرات به ارمغان آورده است و بشریت تا قیامت مدیون ثمرات این روز است.

وی افزود: هجرت طلیعه نشر توحید و سندی است سراسر فتح و سرور و افتخار و اگر هجرت نبود از اسلام و قرآن خبری نبود و پرچم عدالت به اهتزاز نمی آمد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بناب به نقش جوانان مدینه در بدو ورود پیامبر به مدینه و تنظیف و پاکسازی مدینه از مظاهر خرافه گرایی و شرک و بت پرستی اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری همیشه به جوانان توجه داشته و می فرمایند این جوانان هستند که دشمنان را در خاک خود عقب نگه داشته اند و دستاوردهای بزرگ علمی توسط همین جوانان نصیب این کشور شده است.

حجت الاسلام باقری بنابی با اشاره به اهمیت مسجد در جهان اسلام تصریح کرد: اولین اقدام پیامبر اکرم(ص) پس از ورود به مدینه بنای یک مرکز عمومی بنام مسجد بود و کسانی را نیز مامور سر و سامان دادن به امور زندگی مسلمانان مخصوصا سواد آموزی کردند و با این اقدام عملا به مسلمانان توجه داد که مسجد تنها مرکز عبادت نیست بلکه محل آموزش، پرورش و اداره امور زندگی مردم است.

وحید نستوهی
ارسال نظرات