۱۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۰
کد خبر: ۷۶۴۷۴۶
آیت الله حسینی بوشهری:

تورم و گرانی زندگی مردم را دچار مشکل کرده است/ برای رسیدن به قله‌های افتخار و پیشرفت همه به دولت کمک کنند

تورم و گرانی زندگی مردم را دچار مشکل کرده است/ برای رسیدن به قله‌های افتخار و پیشرفت همه به دولت کمک کنند
امام جمعه قم با اشاره به چالش های پیش روی کشور به فرصت ها اشاره داشت و گفت: باید برای رسیدن به قله های افتخار و پیشرفت همه به دولت کمک کنند و با وجود چالش ها و فرصت هایش به آینده کشور امیدوار هستیم.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری امام جمعه شهر قم در خطبه اول نماز آدینه این هفته که در مصلی قدس برگزار شد، ضمن توصیه به تقوای الهی و عمل مخلصانه ابراز کرد: بندگان خدا خودم و شما را به تقوای الهی سفارش می کنم و امیدوارم که خدای متعال ما را جزء متقین قرار دهد.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به روایتی از حضرت امام باقر (ع) در رابطه با تقوا ابراز داشت: از آنجا که خدای متعال دارای قدرت بی منتهاست و چون خداوند برتمام اعمال و رفتار و زندگی فردی و اجتماعی انسان آگاه می باشد و اساساً پروردگار پدید آورنده دنیای هستی است پس برای خدا حساب باز کنید و پرهیزگاری را در دنیا پیشه کنید.

نماینده مجلس خبرگان رهبری افزود: ای انسان هنگامی که شیطان تو را وسوسه می کند که به سمت گناه بروی شرم و حیا کن زیرا خدای متعال از هر کس به تو نزدیک تر است و تصور نکن در هنگام گناه تور ا نمی بیند بلکه از همه به تو نزدیک تر است پس چون شاهد بر اعمال و تو را مشاهده می کند در محضر خدا گناه نکن. این دو پیام امام باقر علیه السلام در مورد تقوا است که پنجمین پیشوای شیعیان مطرح کردند که انسان اینگونه باید خدا ترس باشد.

امام جمعه شهر قم با بیان  اینکه هر گام زائر حسینی یک حسنه برای او نوشته می شود و یک گناه او محو می گردد، اظهار داشت: مردم ما دوماه محرم و صفر را در سوگ حسین بن علی (ع) اشک ریختند در پیاده روی اربعین با همه گرمای طاقت فرسا مسابقه می دهند چرا که گرمای عشق حسین علیه السلام در دلهایشان شعله می کشد، از سخنرانان محترم و مداحان که شور و شعور حسینی ایجاد کردند و از همه شما مردم و عزاداران حسینی تقدیر و قدردانی می کنم.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به حلول ماه ربیع تصریح کرد: در این ماه سالروز هجرت پیامبر خدا از مکه به مدینه و شب لیله المبیت را داریم که مشرکین قصد جان پیامبر صلی الله علیه وآله و سلم را کرده بودند اما خواست خداوند چیز دیگری بود پس امیرالمومنین علیه السلام بخاطر رضایت خداوند جانش را در طبق اخلاص می گذارد تا جان پیامبر خدا به سلامت باشد.

وی افزود: در این ماه دو میلاد نبی اکرم و امام صادق علیهماالسلام را داریم که بعد از شهادت امام حسن عسکری علیه السلام چشم همه امت اسلامی به نور ولایت و امامت بقیه الله اعظم عجل الله تعالی فرجه الشریف در روز نهم ماه ربیع روز امامت و ولایت منجی بشریت روشن می شود.

خطیب نماز جمعه قم با اشاره به حادثه 17 شهریور خاطرنشان کرد: در سال 1357 در میدان ژاله آن روزها و میدان شهدای امروز از زمین و هوا مردم را نشانه گرفتند و تعداد زیادی را شهید و زخمی کردند. آفرین به آنها که با خون خود راه را برای ما باز کردند و امروز به برکت خون آنها اینجا حضور داریم. خبرنگار نیویورک تایمز می نویسد شما می خواستید ایران را منزوی کنید اما من بهشت زهرا رفته ام این قبر شهدا با ما سخن می گوید پشتوانه ایران این شهدا هستند پس در رفتار با ایران تجدید نظر کنید.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه آینده روشنی برای انقلاب پیش بینی می کنیم، گفت:  نگران آینده انقلاب نباشید هم عقبه و هم آینده این انقلاب روشن است؛ آنگونه که رهبری در بیانیه گام دوم فرمودند این انقلاب به عصر ظهور متصل می شود اما از ابتدای انقلاب بدلایل مختلف با چالش هایی مواجه هستیم که در کنار خود فرصت هایی را دارد که اگر مسئولین به این چالش ها و فرصت توجه کنند، آینده خوبی را شاهد خواهیم بود.

امام جمعه شهر قم با اشاره به بحران آب در کشور ابراز کرد: برخی از مناطق دچار کم آبی هستند اولا ما مردم در مصرف و بهره برداری از آب باید با حساب و کتاب رفتار کنیم. در استفاده از آب و شیرین کردن آن از کشورهای همسایه عقب مانده ایم اما ماهی را هر وقت از آب بگیریم تازه است و هر موقع جلوی ضرر گرفته شود منفعت است.

وی با گلایه از ناترازی بانک ها، صندوق های بازنشستگی و پیری جمعیت اظهار داشت: اقتدار کشورها با جمعیت جوان است، تاکیدات رهبر انقلاب بی جهت نیست. ناترازی در مصرف انرژی امسال زیاد شده بگونه ای که امروز همه باید تلاششان را بکار ببرند که این ناترازی از بین برود. مشکل کسری بودجه، مسئله تورم و گرانی برای مردم ما مشکل آفرین شده است با تمام وجود با یک لشکر مجهز باید به جنگ با تورم برویم.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به اینکه در کنار چالش ها و فرصت به آینده امیدوار هستیم، ادامه داد: همه باید برای انقلاب، نظام اسلامی و ایران تلاش کنیم تا الگو برای تمام دنیا قرار گیرد. چهارده هزار منابع مختلف داریم؛ نفت و گاز ما در مجموع رتبه اول دنیا را دارد اما تنها از بیست درصد منابع طبیعی استفاده کرده ایم.

وی در پایان با یادآوری حوادث غزه و جنایات صهیونیست ها خاطرنشان کرد: خرابی ها در طول این یازده ماه در غزه مظلوم بیش از خرابی بمب شیمیایی هیروشیما است. به فضل خدا امیدواریم که یک حرکت از ایران اسلامی شروع کنیم تا به زودی در مسجد الاقصی نماز بخوانیم.

ارسال نظرات