۱۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۹
کد خبر: ۷۶۴۶۷۰
امام جمعه شهرستان سراب در گفت‌وگو با رسا تبیین کرد؛

عوامل موفقیت طلاب در زمینه تحصیل/اهمیت مسئله «مباحثه» در حوزه

عوامل موفقیت طلاب در زمینه تحصیل/اهمیت مسئله «مباحثه» در حوزه
امام جمعه شهرستان سراب ضمن تبیین عوامل موفقیت طلاب در زمینه تحصیل، تاکید کرد: طلبه اگر بخواهد در جامعه به نحو عالی موثر واقع شود باید خوب درس بخواند و مهذب باشد.

حجت الاسلام علی اکبر اکرمی امام جمعه شهرستان سراب در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در آذربایجان شرقی، با اشاره به شروع سال تحصیلی جدید حوزه های علمیه، گفت: اگر طلبه ای حقیقتا قربتا الی برای سربازی اسلام و حضرت مهدی(عج) نیت نکند و به حوزه علمیه قدم بگذارد هر چقدر در حوزه مشغول باشد موفق نخواهد شد لذا نیت مومن بهتر از عمل اوست.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان سراب عنوان کرد: اگر نیت درست و قربة الی الله باشد، قطعا در آن عمل خیر و برکت خواهد بود و موفقیت در سایه الطاف الهی و توجهات امام زمان(عج) شامل حال طلبه می شود.

حجت الاسلام اکرمی در دومین توصیه‌ خود به طلاب بیان کرد: وقتی نیت کردید خالصانه وارد حوزه علمیه شوید به خداوند متعال توکل کنید، طلبه اگر ولایتمدار باشد و ارتباط قوی با ائمه معصومین(ع) بگیرد، مهذب خواهد بود.

وی تاکید کرد: توصیه می کنم بعد از نماز صبح هر روز به عشق حضرت مهدی(عج) دعای عهد بخوانید، طلبه اگر می خواهد در آینده جامعه را تکان و موثر واقع شود، باید با دو بال حرکت کند یک خوب درس بخواند دو مهذب باشد.

حجت الاسلام اکرمی با بیان عوامل موفقیت طلاب، به تبیین راهکار های آن پرداخت و تشریح کرد: طلبه از اول باید تصمیم بگیرد درس بخواند، چند مورد از راهکار های خوب درس خواند عبارتند از پیش مطالعه، پس مطالعه، منظم بودن در کلاس های درسی و عدم غیبت مکرر از آن، سوال از استاد، مباحثه و خلاصه نویسی.

امام جمعه سراب با تاکید بر اهمیت مباحثه در حوزه مطرح کرد: اگر در حوزه علمیه روح مباحثه از بین برود موفقیت یک طلبه نابوده شده حتما بعد از مطالعه درس مباحثه باید در بین طلاب شکل بگیرد، اگر طلبه ای مشاهده می کنیم در طول سال تحصیلی با افت تحصیلی رو به رو شده حتما به این راهکارها به خوبی عمل نکرده است.

وی در پایان مطالب خود عنوان کرد: از خبرگزاری رسا که تلاش می کند به جامعه روحانیت، حوزه های علمیه خدمت کند و صدای رسای آن در جامعه باشد، بویژه در استان آذربایجان شرقی، صمیمانه تشکر می کنم.

وحید نستوهی
ارسال نظرات