۱۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۰
کد خبر: ۷۶۴۶۳۴

حمله ترکیه به ۲۰ نقطه از شمال خاک عراق

حمله ترکیه به ۲۰ نقطه از شمال خاک عراق
وزارت دفاع ترکیه اعلام کرد جنگنده‌های این کشور در ادامه درگیری با پ ک ک ۲۰ نقطه از مناطق شمال عراق را هدف قرار دادند.

وزارت دفاع ترکیه از هدف قرار دادن ۲۰ سایت گروه پ ک ک از جمله مقر فرماندهان این سازمان در شمال عراق از طریق حملات هوایی خبر داد.

براساس گزارش آناتولی، طبق بیانیه این وزارتخانه، اهداف شامل این حملات در مناطق «متینا»، «الزاب»، «کاره»، «هاکورک»، «قندیل» و «اسوس» بوده است.

وزارت دفاع ترکیه تأیید کرد که عملیات این کشور در چارچوب تامین امنیت مرزها و بر اساس اصل حق دفاع از خود مطابق با ماده ۵۱ منشور سازمان ملل متحد انجام می‌شود.

حملات نیروی هوایی ترکیه شامل غارها، پناهگاه ها، انبار‌ها و تأسیسات مورد استفاده این سازمان بود. در بیانیه وزارت دفاع ترکیه تایید شده است: در این عملیات تعداد زیادی تروریست که از مهمات دست ساز استفاده می‌کردند، کشته شدند.

این وزارتخانه تاکید کرد: نیرو‌های مسلح ترکیه با تمام عزم و اراده به مبارزه با تروریست‌ها تا نابودی آنها ادامه خواهند داد. بنابر ادعای ابن بیانیه، نیرو‌های مسلح ترکیه اقدامات احتیاطی لازم را برای جلوگیری از آسیب به مردم غیرنظانی و میراث تاریخی و فرهنگی و جلوگیری از هرگونه آسیب به محیط زیست انجام دادند.

بنابر این گزارش، ترکیه در حال انجام عملیات برای مبارزه با پ ک ک  است که نیرو‌ها و شهروندان آن را هدف قرار می‌دهد و در کشور‌های منطقه از جمله سوریه و عراق  فعال است.

برچسب ها: ترکیه حمله عراق
ارسال نظرات