۱۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۰
کد خبر: ۷۶۴۶۲۴

پاسخ ایران به دهن‌کجی استرالیا چه خواهد بود؟

پاسخ ایران به دهن‌کجی استرالیا چه خواهد بود؟
روز گذشته سفارت استرالیا در تهران در پستی اینستاگرامی بدون توجه به عرف و اعتقادات مردم ایران به ترویج یک مسئله غیراخلاقی پرداخت.

روز گذشته سفارت استرالیا در تهران در پستی اینستاگرامی بدون توجه به عرف و اعتقادات مردم ایران به ترویج و تبلیغ یک مسئله غیراخلاقی پرداخت که نیازمند پیگیری مسئولان و پاسخگویی سفیر است که چرا خطوط قرمز جامعه میزبان را زیر پا گذاشته است. اما این اقدام چه بود؟

در مطلبی که به زبان فارسی در صفحه مجازی سفارتخانه استرالیا در تهران به همراه تصاویری از سفیر این کشور منتشر شد آمده است: «بنفش بپوش؛ این روز را ما امروز با استفاده از رنگ بنفش در گوشه و کنارهای مختلف و کاپ کیک‌های خوشمزه‌ای که با عشق درست شده‌اند، جشن گرفتیم. امروز و هر روزه، ما به دنبال ایجاد محیطی هستیم که حامی همگان باشد، جایی که در آن همه به خصوص جوانان دگرباش بتوانند به آنچه هستند افتخار کنند. پس بیایید همه با هم با حمایت از تفاوت‌ها برای داشتن آینده‌ای روشن‌تر و فراگیرتر در تلاش کنیم.»

«روز بنفش بپوش» برای حمایت از همجنس‌ گرایی در استرالیا نامگذاری شده است. با این حال سفارت این کشور در تهران بدون توجه به عرف و اعتقادات مردم ایران با استفاده از نمادهای بنفش و برگزاری مراسم و انتشار آن نسبت به ترویج این مساله غیراخلاقی مبادرت کرده است.

سفارت استرالیا در تهران

وزارت خارجه باید سفیر استرالیا را احضار کند

موضوعی که باعث شد تا اعتراضات در این زمینه شکل بگیرد برای مثال حسن هانی زاده کارشناس مسائل سیاست خارجی در این باره معتقد است: قوانین بین‌المللی و جمهوری اسلامی ایران باید در این خصوص ضمن احضار سفیر استرالیا یک یادداشت شدید لحنی نیز به سفیر استرالیا ارائه داده و در این خصوص اقدامات دیپلماتیک لازم را انجام بدهد زیرا این اقدامات شرایطی فراهم میکند تا کشورهایی که به زعم خود دارای قدرت بالا هستند قوانین کشورما را نقض و حاکمیت خود را اعمال کنند.
 
وی ادامه داد:  پروتکل های بین المللی در این خصوص کاملا روشن هستند و هر کشوری که سفارتخانه در کشور دیگری دارد باید قوانین آن کشور را محترم بشمارد و شرایطی فراهم نکند که به هر حال قوانین بین المللی زیر پا گذاشته شود. 

سفیر هیچ کشوری حق ندارد اقدامی بر خلاف قوانین کشور مقصد انجام دهد

علاوه بر این علیرضا تقوی نیا کارشناس دیگر سیاست خارجی نیز در این باره گفته است:  سفیر هر کشوری اگرچه مصونیت قضایی دارد اما ملتزم به رعایت قوانین کشور مقصد است و حق ندارد اقدامی بر خلاف قوانین کشور مقصد انجام دهد.
 
به گفته او کشورهای غربی سعی دارند از طریق توهین کردن به ملت ایران  فرهنگ و معنویات و دستورات دین اسلام آرام آرام ایران را استحاله فکری و فرهنگی کنند و با استفاده از فرهنگ خودشان عادی سازی گرایش قبیح و زشت همجنس گرایی را دنبال کنند. 

تقوی نیا افزود: آنها سعی دارند به طور کلی بر اساس فلسفه غرب که اولا انسان را کاملا مادی می‌بیند و در تلاش است تا حداکثر آزادی های فردی را محقق کند این را به کشورهای دیگر سوق دهند. افرادی مانند جان استوارت میل  و دیگران که به آنها اصحاب لذت گفته میشود  سعی میکنند حداکثر لذت را برای یک فرد در دنیا مهیا کنند و کاری هم ندارند که این لذت ها با دین یا با  فطرت انسانی سازگار باشد در نتیجه سعی دارند از طریق فلسفه و فرهنگ مدرنیته آرام آرام اقدامات خلاف شرع را هم به دنیا قالب کنند و از این طریق دنیا را تحت سیطره خود بگیرند.

حال سوال اینجاست که اگر در یکی از کشورهای غربی چنین اهانتی به مقدسات شرعی و انسانی آن کشورها شکل میگرفت واکنش ها چه بود؟ حالا شاید این اولین آزمون سخت وزارت خارجه دولت چهاردهم باشد که تصمیم بگیرد در این زمینه چه واکنشی نشان دهد.

ارسال نظرات