۱۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۷۶۴۵۹۸

عزاداری اهالی خیابان آیت الله طالقانی تا مزار شهدای دانشگاه امیر کبیر

عزاداری اهالی خیابان آیت الله طالقانی تا مزار شهدای دانشگاه امیر کبیر
نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی در جمع عزاداران و اهالی خیابان آیت‌الله طالقانی، گفت: باید با نگاه شخصیت والای پیامبر خدا(ص)، به سوی آن حضرت نزدیک شویم تا بتوانیم در سایه فرامین ایشان، جامعه اسلامی خود را ارتقا بخشیم.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تهران، به مناسبت ۲۸ صفر، سالروز شهادت رسول مهربانی‌ها، حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله و سبط اکبر آن بزرگوار، کریم اهلبیت، حضرت امام حسن مجتبی علیه‌السلام و در آستانه شهادت امام مهر و محبت، حضرت رضا علیه‌السلام، اهالی خیابان آیت الله طالقانی - تهران، با حرکت در این خیابان، عشق و ارادت خویش را به ساحت اهل بیت عصمت و طهارت(ع) ابراز کردند.
 
حجت‌الاسلام احمد قادری دبیر شورای فرهنگی خیابان آیت الله طالقانی، ضمن تسلیت ایام پایانیِ ماه صفر، گفت: این حرکت از دو مسیرِ میدان فلسطین به سمت و نیز لانه جاسوسی سابق به سمت پل حافظ و دانشگاه امیر‌کبیر، انجام شد.
 
وی این حرکت اهالی خیابان آیت الله طالقانی را نشانه‌ی اعتقاد قلبی و عمیق مردم به ساحت ملکوتی ائمه معصومین علیهم‌السلام برشمرد و افزود: بحمدالله بیش از ۳۰ دستگاه دولتیِ مستقر در این خیابان، با مساعدت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران به برپایی مواکب صلواتی جهت پذیرایی از مردم و حضور در دسته عزاداری، اقدام کردند.
 
دبیر شورای فرهنگی خیابان آیت الله طالقانی از حضور شخصیت‌های مختلف در بین عزاداران خبر داد و اظهار کرد: نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران، تعدادی از معاونین وزرای جهاد کشاورزی، نفت و بنیاد شهید، معاونین و اساتید دانشگاه امیر‌کبیر و ... در این حرکت عزاداری که تا مزار شهدا و مسجد دانشگاه امیرکبیر ادامه داشت، حضور داشتند.
 
حجت الاسلام والمسلمین سید حسن ربانی نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی در جمع عزاداران اهالی خیابان آیت الله طالقانی در مسجد دانشگاه امیرکبیر ضمن تسلیت ایام و تشکر از همراهی کارمندان دولتی، کسبه و عموم مردم جهت برپایی این دسته‌ی عزاداری، گفت: در این که پیامبر اعظم صلی‌الله‌علیه‌وآله نسبت به سایر پیامبران اولوالعزم، مرتبه بالاتری دارند و شخصیت برتر عالم خلقت هستند، هیچ شکی نیست.
 
وی به بیان مختصری از سیره اخلاقی حضرت خاتم الانبیاء پرداخت و افزود: اخلاق‌مداری، یکی از صفات ممتاز رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌و‌آله بود که ما شیعیان موظّفیم از این خصلت پسندیده‌ حضرت درس بگیریم تا بتوانیم رنگ و بوی محمدی(ص) را تجربه کنیم.
 
نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی در پایان، ضمن تشکر از میزبانی دانشگاه امیر کبیر و پیگیری‌های حجت الاسلام والمسلمین رجبی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه امیر کبیر، گفت: باید با نگاه شخصیت والای پیامبر خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله، به سوی آن حضرت نزدیک شویم تا بتوانیم در سایه فرامین ایشان، جامعه اسلامی خود را ارتقاء بخشیم.
 
گفتنی است، در پایان مراسم عزاداری، پس از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر به امامت حجت الاسلام والمسلمین ربانی، شرکت کنندگان بر سر سفره اطعام اهل‌بیت علیهم‌السلام، مهمان شدند.
ارسال نظرات