۰۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۵
کد خبر: ۷۶۴۰۳۷
 استاندار لرستان:

مشارکت مردم را در خدمات دولت افزایش دهیم

مشارکت مردم را در خدمات دولت افزایش دهیم
استاندار لرستان گفت: باید مشارکت و حضور مردم را در خدمات دولت افزایش دهیم در این راستا از دولت سیزدهم الگو بگیریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، ابوطالب شفقت سوم شهریورماه در دیدار اعضای شورای اداری با نماینده ولی فقیه در استان به مناسبت فرارسیدن هفته دولت، عنوان کرد: مشارکت و تعامل بین دولت و مردم الگویی بزرگ از دولت گردانی بود که در دولت سیزدهم آغاز شد و ما باید این الگو را قدر بنهیم و از آن درس بگیریم.

وی با اشاره به ایام سوگواری اربعین حسینی تصریح کرد: حضور میلیونی مردم ایران در شهرهای نجف و کربلا در این ایام و نظم و مدیریت مردمی که در ارائه خدمت به زائرین وجود دارد نمونه ای بارز از مدل مردمی و ارتباط درست بین دولت و مردم است.

استاندار توسعه اقتصاد کشاورزی و گردشگری را دو هدف مهم در برنامه های دولت در استان قلمداد کرد و گفت: هدف ما صنعتی و تجاری سازی کشاورزی برای افزایش اشتغال و همچنین توسعه ی جذب گردشگر در استان برای تولید اشتغال و ثروت است.

شفقت ابراز کرد: امیدواریم بتوانیم به زودی شاهد توسعه صادرات کشاورزی در استان باشیم.

وی با اشاره به بیکاری به عنوان مهم ترین مشکل استان، عنوان کرد: برنامه ما این است که تا پایان سال بتوانیم نرخ بیکاری استان را یک رقمی و به نزدیک عدد ۹ کاهش دهیم.

استاندار ادامه داد: برای این هدف باید بیش از ۲۶ هزار شغل مستقیم را ایجاد کنیم که از ابتدای سال تا کنون بیش از ۳۳ درصد آن محقق شده است.

شفقت افزود: البته بیش ترین اشتغال در شش ماه دوم سال اتفاق می افتد.

 وی اظهار کرد: معیار ما برای آمار اشتغال تعداد بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی می باشد.

استاندار در ادامه به برنامه های هفته دولت اشاره کرد و گفت: تعداد ۸۴ طرح اقتصادی با اعتباری بالغ بر۱۱۱۱ میلیارد تومان و ۵۰۷ پروژه عمرانی با اعتبار بالغ بر ۳ هزار میلیارد تومان در این هفته افتتاح خواهند شد.

شفقت افزود: در این هفته ۵ پروژه عمرانی جدید با اعتبار ۱۶ میلیارد تومان آغاز خواهند شد.

وی ادامه داد: با افتتاح این پروژه ها برای ۳۶۰۰ نفر اشتغال مستقیم ایجاد خواهد شد.

استاندار فعال سازی واحدهای تولیدی تعطیل را یکی از برنامه های دولت برشمرد و ادامه داد: تعداد ۵۷ واحد تولیدی بزرگ تعطیل علاوه بر بیش از ۳۰۰ واحد خرد تا کنون به چرخه ی فعالیت بازگشته اند.

شفقت تصریح کرد: تلاش ما بر این است تمام واحدهای تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل که بشود فعال سازی شوند را به چرخه ی تولید بازگردانیم.

وی در پایان تاکید کرد: محرومیت استان لرستان سابقه ی تاریخی دارد و باید تلاش کنیم مرحله به مرحله این عقب افتادگی ها را جبران کنیم.

ابراهیم بهروج
برچسب ها: مردم دولت مشارکت
ارسال نظرات