۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۲
کد خبر: ۷۶۳۷۹۴
زارعی در گفت‌وگو با رسا:

ایران، ولی دم هنیه است/ خونخواهی ارتباطی به مذاکرات صلح ندارد

ایران، ولی دم هنیه است/ خونخواهی ارتباطی به مذاکرات صلح ندارد
کارشناس مسائل بین‌الملل خونخواهی از رژیم صهیونیستی در شهادت هنیه را بی‌ارتباط با مذاکرات صلح غزه عنوان کرد و گفت: ایران ولی دم هنیه است و این انتقام را بر خود لازم می‌داند.

سعدالله زارعی کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا با اشاره به جنایات وحشیانه و به دور از قواعد، عواطف و منطق بشری گفت: این جنایات رنج آور و جان کاه است و هیچ گاه صحنه را به طوری که اسرائیل می‌خواهد به نفع صهیونیست‌ها تغییر نخواهد داد.

این کارشناس مسائل بین‌الملل ادامه داد:‌ این ترورها نیز برای به زانو در آوردن مردم غزه است؛ اما این مردم ایستاده‌اند و شهادت این فرماندهان بزرگ جبهه مقاومت بر ایستادگی و قدرت صبر و پایداری مردم غزه خواهد افزود.

وی خونخواهی مهمان به وسیله جمهوری اسلامی را بی‌ارتباط با مذاکرات صلح غزه عنوان و تصریح کرد: آنچه در تهران اتفاق افتاد، خدشه به امنیت و اقتدار ملی جمهوری بود؛ این موضوعی بین ایران و رژیم صهیونیستی است و ارتباطی به جنگ غزه ندارد.

پاسخ ندادن به رژیم صهیونیستی، دشمنان را جری تر می کند

زارعی توضیح داد: با ترور شهید هنیه، صورت حسابی بین ایران و رژیم صهیونیستی شکل گرفته است؛ تمامیت ارضی جمهوری اسلامی و امنیت ما مورد حمله قرار گرفته است؛ بنابراین وظیفه داریم تا به مناطقی از فلسطین اشغالی که امنیت آن به وسیله رژیم صهیونیستی تأمین می‌شود، حمله کنیم.

این کارشناس مسائل بین‌الملل خون خواهی و انتقام از حمله به مهمان جمهوری اسلامی را دومین دلیل لزوم حمله ایران به رژیم صهیونیستی برشمرد و گفت: رهبر معظم انقلاب خون خواهی شهید هنیه را وظیفه جمهوری اسلامی دانستند؛ یعنی ما با تکیه بر اخلاق اسلامی در جایگاه ولی دم شهید هنیه هستیم.

وی در بیان دلیل سوم لزوم حمله ایران به رژیم صهیونیستی تصریح کرد: اگر ما به این مسأله کم توجه باشیم و دست از انتقام بکشیم، با تکرار چنین عملیات‌هایی از سوی رژیم صهیونیستی و دیگران، علیه جمهوری اسلامی مواجه خواهیم بود؛ بنابراین برای دفع فتنه باید متناسب با حمله انجام شده، پاسخ دهیم.

شهر موشکی حزب الله یکی از ابزارهای تعیین کننده ادامه تقابل جبهه مقاومت و رژیم صهیونیستی

زارعی رونمایی از شهر موشکی حزب الله را یکی از ابزارهای تعیین کننده ادامه تقابل جبهه مقاومت و رژیم صهیونیستی عنوان کرد و گفت: نشان دادن توانمندی‌های دست نخورده هر دو طرف می‌تواند برای ادامه این مسیر تعیین کننده باشد؛ رژیم صهیونیستی تمام توانایی‌های خود را در ماه‌های پیش به کار بسته است و امکانات پنهان شده و نامعلومی برای ادامه جنگ ندارد.

این کارشناس مسائل بین‌الملل توضیح داد: حزب الله لبنان با رونمایی از تونل بزرگ یا شهر موشکی خود، نشان داد دارای آنچنان توانمندی هست که اگر رژیم صهیونیستی بخواهد با لبنان درگیر شود، باید خود را با یک قدرت مجهز و مسلط مواجه ببیند؛ این رونمایی نشانی از توانمندی‌های حزب الله می‌داد تا رژیم صهیونیستی علیه لبنان دست به شرارت نزند.

ارسال نظرات