۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
کد خبر: ۷۶۳۷۵۸
با امکان پذیرایی ۳۰ هزار زائر انجام می شود؛

خادمان موکب امام رضا در خدمت زائران امامین عسکریین

خادمان موکب امام رضا در خدمت زائران امامین عسکریین
خادمان موکب امام رضا علیه السلام امسال و در هفتمین سال برپایی این موکب در شهر سامرا خود را از مشهد مقدس به خانه پدری امام زمان(ع) رسانده‌اند.

به گزارش خبرگزاری رسا، خادمان موکب امام رضا علیه السلام امسال و در هفتمین سال برپایی این موکب در شهر سامرا خود را از مشهد مقدس و از جوار بارگاه ملکوتی امام هشتم (ع) به خانه پدری امام زمان (ع) رسانده‌اند تا در ایام اربعین حسینی (ع) خادمین زائران حرم‌های مطهر سامرا باشند.

این موکب در فضایی به مساحت ۳۵۰۰ تا ۴۰۰۰ مترمربع در بخش‌های پخت و توزیع غذا، نانوایی، اسکان خواهران و برادران، شربت خانه، مرمت لباس کیف و کفش و همچنین بخش فرهنگی ما شامل غرفه کودک، غرفه تصویر و پخش ۲۴ ساعته آنلاین به صورت شبانه روزی در حال خدمت به زائران است.

در کنار این مراسم روضه خوانی و عزاداری هر روز در بخش خادمین برگزار می‌شود و خادمان حرم امامین عسکریین در ماه عزاداری اهل بیت همنوا با اهل امام زمانشان به سوگ ائمه طاهرین می‌نشینند.

مجموع خدمات رسانی در این موکب با حضور ۴۰۰ خادم شامل ۵۰ خادم خانم و ۳۰۰ خادم آقا ۵۰ خادم آقای پیشرو که ۱۰ روز زودتر برای آماده سازی به سامرا آمدند صورت می‌پذیرد.

در اربعین سال گذشته مجموع خدمات این موکب بالغ بر ۲ میلیون واحد خدمت بوده است و پیش بینی می‌شود امسال این خدمات افزایش یابد.

در بخش اطعام امکان پذیرایی ۳۰ هزار زائر در وعده‌های صبحانه ناهار و شام وجود دارد. در شربت خانه و با توجه به گرمای شدید هوا روزانه ۶۰ هزار لیوان شربت بین زائران توزیع می‌شود.

نانوایی با دو دستگاه اتوماتیک و تمام اتوماتیک امکان پخت روزانه ۱۵ هزار قرص نان را دارد.

ارسال نظرات