۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
کد خبر: ۷۶۳۷۵۶

ویژه برنامه های رادیو ایران در اربعین حسینی

ویژه برنامه های رادیو ایران در اربعین حسینی
همزمات با ایام اربعین سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) رادیو ایران ویژه برنامه هایی چون «باغ ارغوان»، «خانه دوست اینجاست»، «سرچشمه»، «یک دوصدا»، «حسینیه ایران» و... را به روی آنتن می برد.
به گزارش خبرگزاری رسا، درایام اربعین سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و یاران باوفایش ویژه برنامه های مختلفی را به شرح زیر تدارک دیده است.

«باغ ارغوان» به تهیه کنندگی ندا حاجی اسماعیلی و با اجرای مریم نشیبا در روزهای ۳ و ۴ شهریور، با پخش قطعات مناسبتی این ایام ساعت ۱۵:۰۰ تقدیم می‌شود.

«خانه دوست اینجاست» نیز در همان تاریخ به تهیه کنندگی حسین معصومی با محوریت راز عدد چهل و شرح اجمالی بر چهل منزل و کاروان اسرا، ساعت ۱۸:۱۵ از کربلامعلی به روی آنتن رادیو ایران می رود.
 
«سرچشمه» نیز در تاریخ های ذکر شده، به بازخوانی حماسه حسینی و عظمت زیارت اربعین از نگاه عالمان دینی می پردازد. این برنامه به تهیه کنندگی زینب برومند ساعت ۲۰:۰۰ تقدیم مخاطبان می شود.

«یک دوصدا» ویژه دهه پایان ماه صفر، از ساعت ۲۰:۳۰ به تهیه کنندگی ساجد قدوسیان از ۳ شهریور تا ۱۴ شهریور پخش می شود.

«حسینیه ایران» ویژه برنامه دیگری است که در شب اربعین حسینی و روز اربعین سالار شهیدان از کربلای معلی، حسینیه‌ای برای و عاشقان ابا عبدالله می شود، این برنامه نیز به تهیه کنندگی حسین معصومی ۳ و۴ شهریور ساعت ۲۲:۰۰ از حرم اباعبدالله الحسین(ع) تقدیم عزاداران می شود.


«راه شب» یکشنبه بامداد، (۴ شهریور) ساعت ۰۰:۳۰ با موضوع زیارت اربعین و ارتباط تلفنی با کربلای معلی روانه آنتن می شود.

«نوبت نوا» نیز در روز یکشنبه ۴ شهریور، اشعار آیینی مرتبط با این روز را به تهیه کنندگی زهره سربازی ساعت ۵:۳۰ تقدیم می کند.

«با کاروان عشق» ویژه برنامه دیگری است که در تاریخ فوق به بررسی واقعه کربلا می پردازد، این برنامه نیز ساعت ۶:۰۵ تقدیم مخاطبان می شود.

«راه عشق» ویژه برنامه دیگری است که برای این روز در نظر گرفته شده است و گزارشی از راهپیمایی اربعین حسینی است که ساعت ۰۶:۳۰ پخش می‌شود.

«اربعین عشق» نیز با حضور کارشناسان به بررسی اثرات قیام امام حسین (ع) برای برپایی اسلام می پردازد، این برنامه نیز بعد از خبر ساعت ۷:۰۰ تقدیم مخاطبان رادیو ایران می شود.

«آقا سلام» روایتی از کاروان امام حسین (ع) بعد از واقعه عاشورا تا اربعین است که در روز اربعین حسینی در ساعت‌های ۸:۴۰ و ۱۱:۰۰پخش می‌شود.

«چهل پرده اشک» ویژه برنامه دیگری است با موصوع آثار و برکات زیارت اربعین که به خواندن آن بسیار سفارش شده است و اهمیت راهپیمایی جهانی اربعین، این برنامه به تهیه کنندگی حسین معصومی در روز اربعین ساعت ۹:۰۰ از کربلای معلی روانه آنتن می شود.

«به افق نور» نیز در همان روز با موضوع پیاده روی اربعین به تهیه کنندگی عبدالله علایی و با اجرای رضا خضرایی ساعت ۱۱:۴۰ تقدیم می شود.

«یک جهان ارادت» گزارشی در خصوص راهپیمایی اربعین است، با افرادی که سال‌های پیش در راهپیمایی اربعین حضور داشتند و امسال از جا ماندگان در این سفر معنوی هستند این برنامه نیز در همان تاریخ ساعت ۱۳:۳۰ پخش می‌شود.

«همنوا با نینوا» ساعت۱۵:۳۰ با حضور حجت الاسلام علی آقا بابا خطبه حضرت زینب (س) را بعد از واقعه عاشورا بررسی می‌کند.

«مسیر عاشقی» ویژه برنامه دیگری است که از ۵ تا ۷ شهریور با موضوع دستاوردهای سفر زیارتی اربعین به تهیه کنندگی وحید بیات ساعت ۱۸:۱۵ تقدیم عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) می شود.

ارسال نظرات