۲۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۸
کد خبر: ۷۶۳۶۶۰

مراسم چهلمین روز ارتحال آیت الله نکونام گلپایگانی برگزار شد

مراسم چهلمین روز ارتحال آیت الله نکونام گلپایگانی برگزار شد
مراسم چهلمین روز ارتحال آیت الله نکونام گلپایگانی با حضور اعضای مجلس خبرگان رهبری و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبر گزاری رسا، مراسم چهلمین روز ارتحال آیت الله حاج شیخ علی نکونام گلپایگانی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عصر امروز در حسینیه شهدا برگزار شد.

براساس این گزارش آیات خاتمی، کعبی، فیاضی، علوی مسعودی، رجبی، بهشتی، شب زنده دار و حجج اسلام والمسلمین حسینی قمی، محمدی گلپایگانی، ملکی، پارسانیا، ملکا،  صافی، نمایندگان بیوت مراجع عظام و مردم قم در مراسم حضور داشتند.

در این مراسم حاج عباس حیدرزاده به مدیحه سرایی و روضه خوانی پرداخت و سپس پیام تسلیت مقام معظم رهبری و حضرت آیت الله مکارم شیرازی قرائت شد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی سخنران مراسم با اشاره به اینکه امام علی علیه السلام سه ماه لشکر را در جنگ با معاویه در منطقه ای نگه داشته بودند، ابراز کرد: امیرالمومنین علیه السلام طعنه اصحاب و یاران خود را تحمل کردند و جهاد را به تاخیر انداختند وقتی از ایشان علت را جویا شدند حضرت فرمود امید دارم شاید یک نفر از این جماعت هدایت شود لذا علماء باید قدر و منزلت جایگاه و کار هدایت خود را بدانند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی قمی با بیان اینکه دو‌ جلد بحار الانوار  به مقام علم و عالم پرداخته است، اظهار داشت: در سیره معصومین اصل هدایت مهم ترین نکته است که امروز ما در جامعه خصوصاً جامعه حوزوی باید به آن پایبند باشیم.

وی با اشاره به شخصیت آیت الله نکونام تصریح کرد: این عالم عملا معلم اخلاق بود و نیاز به تعریف امثال بنده ندارد و انصافاً مجسمه اخلاق بودند.

ارسال نظرات