۰۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۰
کد خبر: ۷۶۲۵۲۸
رهبر انقلاب در دیدار نخست‌وزیر عراق:

اقدامات عراق برای برگزاری مراسم اربعین کاری بسیار مهم است

اقدامات عراق برای برگزاری مراسم اربعین کاری بسیار مهم است
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با قدردانی از تلاش‌ها و زحمات مردم و دولت عراق برای زمینه‌سازی برگزاری راهپیمایی اربعین، فرمودند: پذیرایی کریمانه مردم عراق از خیل عظیم زائران اربعین و همچنین اقدامات دولت و مسؤولان عراق برای تأمین امنیت این مراسم بزرگ، کاری بسیار مهم و موجب شگفتی است.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر امروز در دیدار «محمد شیاع السودانی» نخست‌وزیر عراق و هیأت همراه، با قدردانی از تلاش‌ها و زحمات مردم و دولت عراق برای زمینه‌سازی برگزاری مطلوب و باشکوه راهپیمایی ده‌ها میلیونی اربعین، پیگیری پرونده‌های کاری میان جمهوری اسلامی ایران و عراق و به سرانجام رساندن آنها را از اولویت روابط دو کشور در دوره جدید برشمردند.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به گزارش نخست وزیر عراق از آماده‌سازی‌های انجام گرفته برای برگزاری باشکوه و همراه با امنیت راهپیمایی اربعین حسینی گفتند: پذیرایی کریمانه مردم عراق از خیل عظیم زائران اربعین و همچنین اقدامات دولت و مسئولان عراق برای تأمین امنیت این مراسم بزرگ، کاری بسیار مهم و موجب شگفتی است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای همچنین با اشاره به تفاهمنامه‌ها و اسناد امضا شده میان ایران و عراق در دوره شهید رئیسی، بر لزوم پیگیری این پرونده‌ها و عملیاتی شدن آنها در دوره جدید تاکید کردند و افزودند: باید سرعت اجرای توافق‌ها در دو طرف، افزایش یابد.

رهبر انقلاب اسلامی با ابراز خرسندی از اقدامات دولت آقای السودانی برای حل مشکل عراق از هماهنگی و همکاری موجود میان جریان‌های سیاسی عراق ابراز رضایت و بر لزوم استمرار این همکاری‌ها تاکید کردند.

در این دیدار که عارف معاون اول رئیس جمهور نیز حضور داشت، محمد شیاع السودانی با تبریک برگزاری موفقیت‌آمیز انتخابات ریاست جمهوری در ایران و برگزیده شدن آقای دکتر پزشکیان اظهار امیدواری کرد: توافق‌های انجام شده میان ایران و عراق در دوره جدید به مرحله عمل برسند.

نخست وزیر عراق همچنین با قدردانی از مواضع جمهوری اسلامی ایران در قبال جنایات رژیم صهیونیستی در غزه گفت: رژیم صهیونیستی از تمام خطوط قرمز بین‌المللی و انسانی عبور کرده است و موضع مردمی و رسمی عراق در قبال این جنایات ثابت و مستمر است و دولت عراق در ارتباط دائم با کشورهایی است که دارای موضع مشترک هستند.

شیاع السودانی در این دیدار گزارشی از تلاش‌های دولت عراق برای زمینه‌سازی برگزاری باشکوه و همراه با امنیت راهپیمایی اربعین نیز ارائه و تاکید کرد: این راهپیمایی عظیم فرصتی برای اتخاذ مواضع علیه جنایات رژیم صهیونیستی و آشنا کردن مسلمانان به‌ویژه جوانان با مبانی و معارف قیام امام حسین(ع) در مقابله با ظالمان است.

ارسال نظرات