۰۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۹
کد خبر: ۷۶۲۲۸۸

آغاز ثبت‌نام متقاضیان تدریس دروس مهارتی پژوهشی حوزه علمیه خراسان

آغاز ثبت‌نام متقاضیان تدریس دروس مهارتی پژوهشی حوزه علمیه خراسان
ثبت‌نام متقاضیان تدریس دروس مهارتی پژوهشی حوزه علمیه خراسان آغاز و تا ۱۰ مردادماه ۱۴۰۳ ادامه دارد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام مهدی عباسی، در گفت‌وگویی از آغاز ثبت‌نام متقاضیان تدریس دروس مهارتی پژوهشی این حوزه خبر داد و افزود: ثبت‌نام تا تاریخ ۱۰ مردادماه ۱۴۰۳ از طریق سایت حوزه علمیه خراسان بخش ثبت‌نام‌ها ادامه خواهد داشت.

وی اضافه کرد: مدیریت پژوهش و توسعه علمی هرساله اقدام به شناسایی و جذب اساتید مهارت‌های پژوهشی جهت تدریس در مدارس علمیه خراسان به‌صورت حق‌التدریس می‌نماید.

مسئول اداره ترویج و گسترش پژوهش با بیان اینکه شرایط اعطای مجوز تدریس همان شرایط مندرج در صفحه دوم «دفترچه راهنمای متقاضیان مجوز تدریس» است، افزود: دفترچه راهنمای متقاضیان مجوز تدریس در قسمت درخواست مجوز تدریس قرار داده شده است.

حجت‌الاسلام عباسی شرائط تخصصی اساتید متقاضی تدریس دروس مهارتی سطح ۲ و ۳ را این‌گونه تشریح کرد و گفت: از جمله شرائط تخصصی داشتن سابقه تدریس در سطح ۱، داشتن اتمام کتبی و شفاهی پایه ۱۰ و یا کارشناسی‌ارشد، دارابودن اثر علمی (کتاب یا مقاله علمی مورد تأیید)، توانمندی مهارتی و پژوهشی است که متقاضیان محترم هنگام ثبت‌نام باید رزومه علمی خود را ارسال نمایند.

 وی در خصوص مراحل گزینش اساتید نیز گفت: متقاضیان تدریس پس از ثبت‌نام در سایت حوزه باید در دوره دانش‌افزایی شرکت نموده و بعد از دوره آزمون ارزیابی علمی گرفته خواهد شد و برای قبول‌شدگان در آزمون بعد از طی مراحل اداری مجوز تدریس درس موردنظر صادر خواهد شد.

مسئول اداره ترویج و گسترش پژوهش با بیان اینکه اعطای مجوز تدریس در سطح یک (دروس روش تحقیق) بعد از درخواست مدرسه خواهد بود بیان داشت: متقاضیان تدریس دروس پژوهشی سطح ۲ (پژوهش و حوزه، مهارت کنفرانس، آشنایی با فن ویرایش، روش نقد) و سطح ۳ (مهارت مناظره و مغالطه، مهارت ترجمه، پژوهش‌های میدانی) برای درخواست مجوز تدریس باید به «پرتال طلبه، بخش آموزش، قسمت درخواست مجوز تدریس» مراجعه و بعد از مطالعه شرایط درخواست مجوز تدریس، درخواست خود را ثبت نمایند.

 وی در پایان افزود: این مرحله از شناسایی و جذب اساتید با همکاری واحد پژوهش مدارس علمیه منتخب اجرا خواهد شد و زمان و مکان هر دوره برای متقاضی آن دوره طی پیامک ارسال خواهد شد.

علاقه‌مندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر با تلفن ۳۲۰۰۸۱۶۶ تماس‌گرفتن و یا به شناسه pajouheshkh@ در ایتا پیام بدهند.

لازم به ذکر است، جدیدترین اخبار و اطلاعات مربوط به برنامه‌ها، دوره‌ها و کارگاه‌های پژوهشی به‌صورت روزانه در پیام‌رسان ایتا به نشانی https://eitaa.com/howzehpajohesh منتشر می‌شود.

ارسال نظرات