۰۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۱
کد خبر: ۷۶۲۲۶۹
آیت الله کعبی:

رفتار ضد انسانی و اسلام ستیزانه دولت آلمان قطعا نتیجه معکوس خواهد داشت

رفتار ضد انسانی و اسلام ستیزانه دولت آلمان قطعا نتیجه معکوس خواهد داشت
عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری با تقبیح اقدام ضد انسانی و اسلام ستیزانه دولت و مقامات آلمان در بستن مراکز اسلامی مستقر در این کشور، این اقدام را مغایر با حقوق بشر دانست و تاکید کرد که چنین اقداماتی قطعا نتیجه عکس خواهد داشت.
به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله کعبی در پی تعرض آشكار به حقوق مذهبی مسلمانان آلمان و تعطيلی مركز اسلامی امام علی علیه السلام و مراکز وابسته به آن توسط دولت آلمان بیانیه ای صادر کرد و اقدام آلمان را در تضاد با معاهدات بین المللی و در تضاد آشکار با حقوق بشر و منشور آزادی های دینی و مذهبی خواند.
 
متن بیانیه عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری که در اختیار خبرگزاری رسا قرار گرفته بدین شرح است:
 
بسم الله الرحمن الرحیم 
الحمدلله رب العالمين و الصلاة و السلام علی رسول الله و آله الاطهار لا سيما بقية الله في الارضين صلوات الله عليهم أجمعين 
تعرض آشكار به حقوق مذهبی مسلمانان آلمان و تعطيلی مركز اسلامی امام علی علیه السلام و مراکز وابسته به آن توسط دولت آلمان، با بهانه های واهی و با تحریک رژیم صهیونیستی و در خدمت افراط گرایی است و موجب نگرانی شدید وجدانهای بیدار و انسانهای آزاده است.  
 
مساجد در سرتاسر جهان به‌ویژه در اروپا نماد فرهنگ و تمدن اسلامی هستند و نوید بخش ایمان و امید می باشند. همواره مساجد و مراکز اسلامی نماد دین و عقلانیت و معنویت و آگاهی و آزادی  و زهد و پارسایی و عدالت و پیشرفت و کرامت انسانها بر پایه بندگی خدا هستند.
 
 چرا دولت آلمان به طور خشونت‌آمیز به مقدسات مسلمانان مظلوم و خیرخواه و پشتیبان صلح و عدالت تجاوز می کند؟  "لِمَ تَصُدُّونَ عَنْ سَبِيلِ اللَّهِ؟" چرا می خواهند انسانها را از حضور در  پایگاه نور و مرکز توحید و عدالت و کرامت انسان بازدارند؟ این رفتار ضد انسانی و برعلیه حقوق بشر توسط دولت آلمان نشان اسلام ستیزی است و به طور قطع نتیجه معکوس می دهد.
 
رفتار ضد انسانی و اسلام ستیزانه دولت آلمان قطعا نتیجه معکوس خواهد داشت
 
انسانهای آزادیخواه جهان بویژه در آمریکا و اروپا تنفر شدید خود را از جنایات رژیم صهیونیستی و حضور و اظهارات جنایتکار جنگی و قصاب غزه  نتانیاهوی مجرم در جمع حامیان شیطانی  خود را اعلام نموده اند و رفتار دولت آلمان را در جهت تقویت جنایتکاران و دشمنان بشریت و دین و آزادی مذهبی می دانند. 
 
انتظار آن است که امت اسلامی و نخبگان جهان اسلام با اعلام همبستگی با مسلمانان مظلوم آلمان  با این رفتار ظالمانه دولت آلمان به فرهنگ و تمدن اسلامی و مساجد و مراکز اسلامی مقابله نمایند و واکنش جدی نشان دهند. 
 
و لاحول و لاقوة الا بالله العلي العظيم 
و سيعلم الذين ظلموا اى منقلب ينقلبون 
٥/ ٥/ ١٤٠٣ 
عباس کعبی
حسین عجمی
ارسال نظرات