۰۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۶
کد خبر: ۷۶۲۰۵۶

نام‌نویسی مسابقات سراسری قرآن بسیج آغاز شد

نام‌نویسی مسابقات سراسری قرآن بسیج آغاز شد
نام‌نویسی سی و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم بسیج توسط دارالقرآن بسیج کشور آغاز شد.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام حمیدرضا لیمویی مدیر دارالقرآن بسیج کشور در این باره گفت: نام‌نویسی این دوره از رقابت‌ها از امروز آغاز شد و مسابقات در سه بخش انفرادی، گروهی و خانوادگی برگزار می‌شود.

وی از محوریت مساجد در مسابقات امسال خبر داد و گفت: امسال برای دومین بار مسابقات با محوریت مساجد برگزار می‌شود، به این صورت که مرحله اول مخصوص مساجد است و علاقه‌مندان با حضور در مساجد منتخب در دور اول مسابقات شرکت می‌کنند و در صورت برتری به مراحل بالاتر راه پیدا می‌کنند.

لیمویی با اشاره به محوریت 4 هزار و 716 مسجد در مسابقات امسال گفت: علاقه‌مندان با انتخاب یکی از مساجد اعلام شده، در زمان معین در مسجد مورد نظر حاضر شده و مسابقه می‌دهند.

مدیر دارالقرآن بسیج کشور درباره مزایای مسجد محور بودن رقابت‌ها گفت: سال گذشته 3 هزار و 700 برای برگزاری مسابقات انتخاب شدند که این اتفاق سبب رشد چند ده برابری تعداد شرکت‌کنندگان شد، امسال بیش از هزار مسجد به مساجد برگزار‌کننده مسابقات اضافه شده و پیش‌بینی ما این است که تعداد شرکت‌کنندگان رشد قابل توجی داشته باشد.

وی از برگزاری مسابقه برای کودکان زیر هفت سال خبر داد و گفت: این اتفاق برای اولین‌بار در کشور رخ می‌دهد و در این راستا حفظ سوره‌های پایانی قرآن کریم را به عنوان محور قرار داده‌ایم.

به گزارش فارس علاقه‌مندان می‌توانند برای ثبت‌نام و انتخاب مسجد محدوده محل زندگی خود به پایگاه اطلاع‌رسانی دارالقرآن بسیج به نشانی Quranbsj.ir مراجعه کنند. همچنین علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند عدد 1 را به شماره 660005 ارسال کنند.

ارسال نظرات