۳۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۳
کد خبر: ۷۶۱۹۵۲

ویژگی‌های خانواده موفق

ویژگی‌های خانواده موفق
دانش‌آموز دبیرستان نمونه دولتی با ارائه مقاله‌ای تحت عنوان ویژگی‌های خانواده موفق، اظهار داشت: خانواده بخش بزرگی از جامعه را تشکیل می‌دهد و به همین دلیل تاثیر بسیار بالایی در افراد جامعه دارد.

به گزارش خبرنگار سرویس جمعیت و تعالی خانواده خبرگزاری رسا، خانم حسن بیگی دانش‌آموز دبیرستان نمونه دولتی در "همایش مولفه‌های توانمندی نسل جدید اموزش و پرورش در عصر دیجیتال" که صبح روز شنبه در مجتمع آموزش عالی امام خمینی (ره) برگزار شد، با ارائه مقاله‌ای تحت عنوان ویژگی‌های خانواده موفق، اظهار داشت: خانواده بخش بزرگی از جامعه را تشکیل می‌دهد و به همین دلیل تاثیر بسیار زیادی در افراد جامعه دارد.

وی با تاکید براینکه خانواده‌های موفق اثرات مثبت و خانواده‌های ناموفق اثرات منفی بروی جامعه دارند، گفت: برای دست یافتن به خانواده موفق احتیاج به دست یافتن به یک سری ویژگی‌ها از جمله ارتباطات اجتماعی موفق، توانایی سازگاری، داشتن اوقات مشترک، تشکر و قدردانی، احترام گذاشتن به یکدیگر و کنار هم بودن اعضای خانواده در سختی‌ها وجود دارد.

حسن بیگی با تاکید براینکه کتاب آسمانی می‌تواند مانند یک مشاور عالی در هر لحظه و جای جای زندگی به خانواده ها کمک کند، تصریح کرد: قرآن در بعضی آیات خود به خانواده‌های موفق اشاره دارد و افرادی که متخصص در این زمینه هستند آیات را تفسیر کردند و اطلاعات ارزشمندی را در اختیار ما قرار می‌دهند.

وی با بیان اینکه ما برای داشتن جامعه سالم با آسیب‌های اجتماعی کمتر احتیاج به خانواده‌های موفق داریم، گفت: خانواده موفق بر روی جامعه امروزی و جوامع آینده اثرگذار است و برای داشتن خانواده‌های موفق برگزاری هر ساله دوره‌های مشاوره خانواده رایگان، تدوین درسی مطالبی با موضوع داشتن خانواده موفق در کتاب مطالعات اجتماعی برای نوجوانان و برگزاری هر ساله مسابقات با عنوان خانواده بهتر بسیار اثر بخش است.

ارسال نظرات