۳۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۴
کد خبر: ۷۶۱۸۸۵
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:

موضع گیری های تفرقه انگیز حرکت در مسیر دشمن است

موضع گیری های تفرقه انگیز حرکت در مسیر دشمن است
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه افراد و گروه های سیاسی مراقب گفتار و رفتار خود باشند گفت: عده ای با موضع گیری های ناامیدکننده و تفرقه افکن بین قومیت ها و مذاهب در مسیر در دشمن حرکت میکنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آذربایجان شرقی، حجت الاسلام والمسلمین احمد مطهری اصل امام جمعه تبریز در خطبه های نماز جمعه هفته گذشته تبریز انتخابات پرشور با مشارکت ۵۰ درصدی را مورد اشاره قرار داد و گفت: از منظر رهبر معظم انقلاب اسلامی این پیروزی متعلق به مردمی است که با مشارکت خود دشمن را در رسیدن به اهدافشان نا امید کردند.

وی با بیان اینکه همه ما رییس جمهور منتخب را برای تحقق تدریجی وعده هایشان همراهی خواهیم کرد افزود: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند بعداز انتخابات رقابت ها تمام و رفاقت شروع شده است.

امام جمعه تبریز با تشبیه کشور به یک کشتی که همه سوار آن هستند ادامه داد: شاید نتیجه انتخابات برای عده ای رضایت بخش نباشد، چرا که نامزد مورد نظر موفق به کسب اکثریت آرا نشده باشد، اما واقعیت این که همه ما سوار بر یک کشتی هستیم که اگر آسیبی متوجه آن باشد همه ما در خطر خواهیم بود.

وی با بیان اینکه دشمن مترصد فرصت برای ضربه زدن به مردم و نظام اسلامی است تاکید کرد: اجیر کردن گروهک های تروریستی مثل داعش ترفند همیشگی دشمنان علیه ملت ایران است به همین خاطر باید مراقب رفتار و گفتارمان باشیم تا دشمن مجال فرصت طلبی نداشته باشد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به بیانات رهبر معظم در خصوص امیدافرینی در بین جوانان ابراز کرد: نا امید کردن جوانان به ضرر کشور است چرا که آینده ما به دست این جوانان است و هر کس در هر لباس و جایگاهی خواسته یا ناخواسته موجب ناامیدی جامعه، مردم و جوانان شود در مسیر دشمن حرکت کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین مطهری اصل در بخش دیگری خطبه ها صحبت درباره عدم توسعه یافتگی برخی مناطق کشور و عدم توجه به مذاهب و قومیت ها را نادرست خواند و گفت: کسانی که از توسعه نیافتگی برخی مناطق کشور از جمله کردستان صحبت میکنند و یا نبود توجه به مذاهب اسلامی در کشور سخن به میان می آورند انگار در ایران زندگی نکرده اند. 

امام جمعه تبریز با بیان اینکه کردستان قبل و بعد از انقلاب و شرایط زندگی شیعه و سنی را همه به یاد دارند افزود: به برکت انقلاب اسلامی ۴۵ سال اهل تسنن و تشیع از زندگی برابر در کنار هم برخوردارند و قومیت ها هیچ برتری نسبت به هم ندارند.

وی بیان کرد: صداوسیما و اماکن عمومی نباید محلی برای صحبت های تفرقه انگیز و ناامیدکننده برخی سیاسیون باشد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در بخش دیگری از خطبه ها نماز جمعه این هفته با بیان اینکه جای خالی شهید آیت الله آل هاشم امام جمعه فقید تبریز هر مکان و محفلی حس می‌کنیم خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب از مشی مردم‌داری و‌ خدمتی شهید آیت الله آل هاشم رضایت داشتند و در حکم انتصاب بنده نیز با تاکید بر این سلوک شهادت ایشان را ضایعه ای برای مردم آذربایجان دانسته اند که امروز بعداز گذشت حدودا ۲ ماه جای ایشان در دل مومنان و هرجا که هستیم ، خالی است.

وی با بیان اینکه خود را شایسته جایگاه نمایندگی ولی فقیه و امام جمعه نمی‌دانستم ادامه داد: با اطاعت از امر حضرت آقا، سید و سرور و رهبر عزیزمان این مسئولیت قبول کرده ام و براساس حکم معظم له با حوصله و تدبیر در خدمت آحاد مردم خواهم بود.

حجت الاسلام والمسلمین مطهری اصل با بیان اینکه برای عمل به حکم رهبری و‌منویات ایشان نیازمند همکاری و همراهی مردم هستیم عنوان کرد: امیدوارم بتوانم راه و‌منش شهید آیت الله آل هاشم را ادامه دهم.

امام جمعه تبریز با تقدیر از آحاد عاشقان و دلدادگان مکتب سرخ عاشورا و برگزاری مراسم باشکوه عزاداری دهه اول ماه محرم اظهار کرد: با حضور مردم شور و شعور عزاداری های حسینی با بهترین شکل منصه ظهور رسید و بعداز این همه آماده برگزاری گردهمایی بزرگ اربعین حسینی خواهیم شد.

امام جمعه تبریز با اشاره به کم توجهی برخی هیات های عزاداری به طولانی شدن زمان عزاداری تا پاسی از شب، از اهالی برخی مناطق شهر که اذیت شدند و گلایه داشتند عذرخواهی کرد و گفت: در برگزاری مراسم های مختلف خصوصا مراسم های مذهبی به حق الناس باید توجه بیشتری داشته باشیم.

وحید نستوهی
ارسال نظرات