۲۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۱
کد خبر: ۷۶۱۸۷۵
امام جمعه قم:

رئیس جمهور منتخب مجاهدت‌های شهید رئیسی را ادامه دهد/ نگاه ما در انتخاب‌ها، نگاه اهل بیت باشد

رئیس جمهور منتخب مجاهدت‌های شهید رئیسی را ادامه دهد/ نگاه ما در انتخاب‌ها، نگاه اهل بیت باشد
آیت الله حسینی بوشهری با تشکر از حضور مردم در انتخابات ریاست جمهوری از رئیس جمهور منتخب خواست که راه مجاهدانه شهید رئیسی را ادامه دهد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری امام جمعه قم در خطبه اول نماز جمعه 29 تیر 1403 قم که در مصلای قدس این شهر اقامه شد، در خصوص باورمندی به معاد و جهان آخرت بیان داشت: باور به معاد سبب اصلاح نگاه ما در خصوص دنیا خواهد شد زیرا می دانیم که دنیا گذرگاه بوده و کسی بر روی پل خانه نمی سازد؛ فایده دیگر باور به معاد عدم وابستگی و پرهیز از شهوات است زیرا انسان باورمند می داند که اعمالش تأثیرگذار است.

وی در ابتدای خطبه دوم از همه مردم در خصوص شرکت در مراسم سوگواری دهه اول محرم تشکر کرد و بیان داشت: باید از سخنوران و مداحان اهل بیت و مردمی که در دسته های عزاداری شرکت کردند تشکر کرد. از همه کسانی که بانی این مراسم ها شده و اطعام کردند صمیمانه تشکر می کنم. هنر ما باید این باشد که بعد عاطفی مراسم تقویت شده و دینداری مردم رو به گسترش برود.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از حضور مردم در انتخابات ریاست جمهوری تشکر کرد و افزود: برای رئیس جمهور منتخب دعا می کنیم که بتوانند به وعده های خود عمل کنند و همکارانی انتخاب کنند که مسیر شهید رئیسی و مجاهدت آن را ادامه دهند. سلائق و دیدگاه ها متفاوت است اما این کشور متعلق به رسول الله و امیر مؤمنان است و نگاه ما در انتخاب ها باید نگاه اهل بیت باشد.

وی با اشاره به تلاش های معاون اول رئیس جمهور پس از شهادت شهید رئیسی تأکید کرد: معاون اول طبق قانون به عنوان سرپرست ریاست جمهوری قرار داشت و برای اداره کردن امور در صف کاندیداها قرار نگرفت و رهبری معظم به علت حسن انجام کار از وی تشکر کرد و من نیز وظیفه می دانم تشکر کنم.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه این انسان ها در درست انجام دادن وظیفه می درخشند، بیان داشت: آقای مخبر به خوبی انتخابات را برگزار کرد و همچنان کشور را اداره می کند تا زمان تنفیذ و تحلیف رئیس جمهور فرابرسد.

وی با اشاره به دفن شهدای کربلا سه روز پس از شهادت امام حسین بیان داشت: روز یازدهم محرم لشکر عمر سعد کشته های خود را دفن کردند اما نازدانه های اباعبدالله چشم به پیکرهای بر زمین مانده دارند.

آیت الله حسینی بوشهری در اواسط خطبه دوم در رثای امام حسین (ع) سخن گفت و به ذکر مصیبت آل‌الله پرداخت.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به جنایت های ادامه دار رژیم صهیونیستی در باریکه غزه خاطرنشان کرد: فریاد مردم مظلوم فلسطین به همه جای دنیا رسیده است. کشتن بی گناهان هنر نیست بلکه هنر را فلسطینی ها به خرج دادند که صهیونیست ها را رسوا کردند. پیروز میدان مظلومین فلسطین هستند که در دنیا پیروز و در آخرت مشمول عنایت الهی خواهند شد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری به تفسیرهای دوگانه مجامع غربی از حقوق بشر اشاره کرده و گفت: تمام تلاش خود را به کار می گیرند تا کشور غیرهمسو را به حقوق بشر متهم کنند و گاه این بهانه ها بسیار سخیف است اما چشم بر جنایات رژیم متحد خود در غزه بسته اند.

وی به ملت قهرمان یمن درود فرستاد و بیان داشت: اولین حمله نیروهای انصارالله به تل آویو فرصت خوبی است و رژیم صهیونیستی هم اعتراف کرده که دیگر امنیتی نخواهد داشت.

آیت الله حسینی بوشهری به ترور ترامپ اشاره کرد و آن را مشکوک دانست و گفت: گاه افراد خودزنی می کنند تا به قدرت برسند. نمی دانیم که این کار خودشان است یا کار رقیب اما زلزله ای سیاسی در ایالات متحده ایجاد شده است. بایدن را هم می خواهند کنار بزنند تا فردی جدید بیاورند.

ارسال نظرات