۲۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۰
کد خبر: ۷۶۱۶۴۰
نماینده ولی فقیه در کاشان:

پیاده روی اربعین حسینی جهانی شده است

پیاده روی اربعین حسینی جهانی شده است
اصفهان- حجت الاسلام والمسلمین حسینی گفت: مردم سراسر دنیا از طریق پیاده روی اربعین حسینی با دین اسلام و امام حسین(ع) و امام زمان(عج) آشنا می‌شوند و این مجالس دین پیامبراکرم(ص) را جهانی می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام و المسلمین سید سعید حسینی در حسینیه ارشاد در جمع عزاداران اباعبدالله الحسین(ع) گفت: باید باور داشته باشیم که ائمه اطهار(ع) کشتی نجات هستند. 

وی با اشاره به اینکه دیر یا زود ظهور اتفاق خواهد افتاد، افزود: خداوند قرآن می‌فرماید، دشمنان اسلام می‌گویند، ظهور امام زمان (عج) دیر است، اما ما می‌گوئیم ظهور حضرت نزدیک است برای همین است که امام صادق (ع) می‌فرماید، «تَوَقَّع أمرَ صاحِبِکَ لَیلا و نَهارا» در شب و روز خود منتظر فرج امام زمان (عج) باشید.

نماینده ولی فقیه در کاشان ادامه داد: برای ظهور علائمی گفته اند، برخی از علائم ظهور را گفته اند حتمی است و برخی غیر حتمی، علائم غیر حتمی مشخص است و لازم نیست اتفاق بیفتد، اما آیا علائم حتمی باید رخ بدهد تا ظهور محقق شد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی گفت: امام زمان (عج) هنگام ظهور در کنار کعبه پنج ندا دارد که همه دنیا می‌شنوند که از این پنج ندا، سه ندا برای معرفی خودش به امام حسین (ع) است که جدم امام حسین (ع) را تشنه شهید کردند، بدن جدّم امام حسین را عریان روی زمین کربلا انداختند، بدن مطهر جدم را زیر سُم اسب‌ها لگد مال کردند.

وی با طرح این سؤال برای محققین که چرا امام زمان (عج) خودش را به امام حسین (ع) معرفی می‌کند، افزود: آیت الله بهجت می‌فرماید، این نشان دهنده این است که مردم دنیا در آستانه ظهور امام زمان (عج) از طریق مکتب اهل بیت (ع) و امام حسین (ع) با مکتب اسلام آشنا می‌شوند.

به گفته وی امروز در دورترین نقاط دنیا برای امام حسین (ع) مراسم عزاداری برگزار می‌شود و جمعه اول ماه محرم و مراسم شیرخوارگان حسینی در بیش ۴۵ کشور دنیا برگزار می‌شود که نشانه جهانی شدن مراسم شیرخوارگان حسینی است و مردم دنیا با مکتب اسلام آشنا می‌شوند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه پیاده روی اربعین جهانی شده است، ادامه داد: امروز در اربعین حسینی بیست میلیون زائر امام حسین (ع) از سراسر دنیا برای زیارت امام حسین (ع) پیاده از نجف به کربلا می‌روند تا به امام سلام بدهند و زیارت اربعین را بخوانند.

به گفته وی مردم سراسر دنیا از طریق پیاده روی اربعین حسینی با دین اسلام و امام حسین (ع) و امام زمان (عج) آشنا می‌شوند و مجالس امام حسین (ع) دین پیامبراکرم (ص) را جهانی می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین به لزوم آماده شدن برای ظهور امام زمان (عج) تأکید کرد و اظهار داشت: با امام زمان خود که مظهر محیط خداوند است ارتباط بگیرید و از امام زمان (عج) غافل و ناامید نشوید تا حضرت به شما توجه داشته باشد.

وی ادامه داد: هرکس با هر نژادی هر گناهی هم انجام داده باشد، اگر واقعا به ائمه پناه بیاورد باور کنید ائمه کشتی نجات هستند خصوصا کشتی امام حسین (ع) که در روایت آمده است کشتی امام حسین (ع) ازهمه وسیع‌تر است و همه افراد با هر سلیقه را می‌پذیرد و به سر منزل مقصود می‌رساند./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات