۲۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۸
کد خبر: ۷۶۱۴۳۵
آیت الله میرباقری:

منافقین در پوشش اسلام کار خود را پیش بردند

منافقین در پوشش اسلام کار خود را پیش بردند
سخنران حرم بانوی کرامت با اشاره به اینکه منافقین در پوشش اسلام کار خود را پیش بردند، گفت: آنها در پنهانی با کفار قرارداد بستند و با اسلام ظاهری مردم را فریب دادند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله میرباقری شب چهارم ماه محرم در شبستان امام خمینی (ره) حرم حضرت معصومه سلام الله علیها با اشاره به زحمات و تلاش‌هایی که پیامبر اکرم (ص) برای فراگیری ندای توحید در عالم انجام دادند، اظهار داشت: حضرت برای رسیدن به این طرح صف بندی با مشرکین و کفار را تشکیل دادند.

سخنران حرم بانوی کرامت در ادامه افزود: این طرح پر فراز و نشیب تا ظهور حضرت حجت عجل الله تعالی فرجه الشریف ادامه دارد و "سابقون" در پیچ و خم های طرح رسول الله بر دیگران سبقت گرفتند و به نقطه‌ای رسیدند که خداوند از آنها راضی و آنها از خداوند راضی شدند و خدای متعال برای آنها باغستان‌هایی آماده کرد و همیشه در این مقام می‌مانند؛ این همان فوز عظیم است.

وی ضمن بیان اینکه "سابقون" در بهشت درجاتی دارند، گفت: "السابقون السابقون" کسانی هستند که در پذیرش فرامین خداوند و رسول بر دیگران سبقت گرفتند و پرچم دار سابقون حضرت علی علیه السلام و سید الشهداء علیهما السلام است و کسانی که دنباله روی آنها هستند باید زاهد باشند.

آیت الله میرباقری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آیاتی از سوره برائت که در توصیف منافقین نازل شده، تصریح کرد: عده‌ای از منافقین کارکشته در کنار حضرت رسول صلی الله علیه و آله قرار گرفتند و در پوشش اسلام کار خود را پیش بردند؛ اسلام ظاهری و باطنی وجود دارد و جریان‌های بنی امیه و بنی عباس جریان نفاقی بودند که با اسلام ظاهری مردم را فریب دادند.

سخنران حرم بانوی کرامت ضمن بیان اینکه منافقین اعتقاد داشتند که طرح پیامبر (ص)، طرح پیروزی نیست، گفت: آنها در پنهانی با کفار قرارداد بستند؛ دشمنان اهل بیت علیهم السلام دنیایی باشکوه و پرشهوتی درست کردند و سابقون از وسط دنیای آنها باید عبور کنند.

وی با اشاره به منشور سازمان ملل که همه عقاید را محترم شمرده، اظهار داشت: این سخن مورد تأیید اسلام نیست و عقاید الحادی و کفرآمیز مورد نهی اسلام است.

آیت الله میرباقری بخش دیگری از سخنان خود را بیان ویژگی‌های منافقین اختصاص داد و افزود: منافقین شهر مدینه کارکشته و ناشناخته برای پیامبر (ص) بودند، آنها آنقدر ظرافت و پنهان کاری داشتند که اگر خداوند پیامبر را آگاه نمی‌کرد با محاسبات ظاهری شناخته نمی‌شدند.

سخنران حرم بانوی کرامت اضافه کرد: منافقین ممکن است مانند بنی امیه و بنی عباس زمام امت را دست گیرند و به آنها امیرالمومنین گویند؛ ولی در نهایت خداوند دو مرتبه آنها را عذاب می‌کند و بعد از آن دچار عذاب عظیم خواهند شد.

وی یکی از برکات جنگ احد را شناخته شدن منافقین دانست و گفت: دو دسته در این جنگ فرار کردند، یکی منافقین و دسته دیگر کسانی که آرزوی شهادت داشتند ولی خود را نساخته بودند.

آیت الله میرباقری با تاکید بر اینکه کسی که در مقام رضاست در متن بلا سرخوش و غرق لذت است، گفت: اباعبدالله الحسین در روز عاشوار و لحظات نزدیک شهادت چهره ای برافروخته داشتند.

سخنران بانوی کرامت امام "سابقون" را امیرالمومنین علیه السلام خواند و اظهار داشت: جریان نفاق پرچم دارانی دارد که بقیه افراد ذیل این پرچم هستند؛ ائمه و سران نفاق در رجعت برخواهند گشت و مجازات می‌شوند.

ارسال نظرات