۱۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۹
کد خبر: ۷۶۱۳۶۵

موج سواری روی خط شایعه/ جزئیات درگیری در یکی از دسته های عزاداری تبریز

موج سواری روی خط شایعه/ جزئیات درگیری در یکی از دسته های عزاداری تبریز
با وجود انتشار گسترده شایعه ای مبنی بر درگیری در یکی از دسته های عزاداری تبریز و کشته و مجروح شدن ده ها نفر در این حادثه، بررسی ها حاکی از درگیری افرادی با انگیزه های شخصی در حاشیه این مراسم و مصدومیت تنها سه نفر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا از آذربایجان شرقی، از روز گذشته خبری با عنوان «۲۷ کشته و زخمی در حمله قمه به دست ها به هئیت عزاداری در خیابان قره آغاج تبریز» در حال انتشار بوده و حتی زمینه را برای موج سواری برخی رسانه های خاص با اهداف مشخص فراهم کرده است.

اما بر اساس پیگیری ها و طبق اعلام مراجعی چون فرمانداری تبریز و شورای هیئات مذهبی آذربایجان شرقی با وجود رخ دادن این درگیری، اعداد و ارقام اعلامی در خصوص کشته شدگان و مجروحان این حادثه به هیچ عنوان صحت ندارد.

طبق بررسی های صورت گرفته توسط مراجع ذی صلاح در این زمینه، در حادثه رخ داده در شب ۱۷ تیر در منطقه قره آغاج تبریز و در حاشیه عزاداری یکی از دسته های این منطقه، دو گروه از افراد با سوابق مشخص به دلیل اختلافات قبلی و شخصی با یکدیگر درگیر می شوند.

بر خلاف آنچه که در شایعات منتشره در این خصوص که حاکی از کشته شدن دو تن و مجروحیت ۲۵ نفر بوده، در جریان این نزاع تنها سه نفر مصدوم شده اند و با دستگیری تعدادی از افراد دخیل در این حادثه، پرونده توسط نیروهای انتظامی و امنیتی در حال رسیدگی است.

وحید نستوهی
ارسال نظرات