۱۵ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۸
کد خبر: ۷۶۱۰۹۸
آیت الله سعیدی:

منتخب مردم از سپردن مسئولیت‌ها به افراد ناتوان پرهیز کند/ شرکت در انتخابات از مصادیق تقوای الهی است

منتخب مردم از سپردن مسئولیت‌ها به افراد ناتوان پرهیز کند/ شرکت در انتخابات از مصادیق تقوای الهی است
امام جمعه قم ضمن تاکید بر این که رئیس جمهور منتخب باید به وعده هایی که به مردم داده عمل کند، تصریح کرد: طبق توصیه رهبر انقلاب، منتخب مردم باید از سپردن مسئولیت ها به افراد ناتوانان و ناشایست پرهیز کند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد سعیدی امام جمعه شهر قم در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر مقدس قم تقوای الهی را امری واجب و ضرورتی اجتماعی دانست و با بیان این که شرکت در انتخابات از مصادیق تقوای الهی است، اظهار داشت: خداوند در قرآن کریم سفارش به تعاون در تقوا می کند و شرکت مردم در پای صندوق های رای از مصادیق تقوای الهی است.

وی با اشاره به متخلفین از شرکت در جنگ تبوک و اظهارات منافقین اظهار داشت: خداوند به پیامبر(ص) در رابطه با تخلف این افراد فرمود به متخلفان بگویید که ما از نیّت و اعمال آنان باخبر هستیم و متاسفانه منافقان از هتک حرمت و بردن آبروی دیگران هیچ ابایی ندارند.

امام جمعه قم افزود: هرچند خداوند ستارالعیوب است؛ اما کسی که با قلم و اندیشه های ناصواب خود در انتخابات، در مناظرات انتخاباتی و فضای مجازی، پرده دری و عیب گویی کرد و می کند، خداوند در این صورت عیب این افراد را نپوشانیده و آنان را رسوا خواهد فرمود.

آیت الله سعیدی بیان داشت: منافقان در واقع، کاسبان اسلام هستند نه مومنان اسلام و خداوند متعال در قرآن کریم می فرماید که مومنان از منافقان دوری کنند؛ چراکه پلیدی در ذات منافقان است و جایگاه منافقین در جهنم خواهد بود.

وی در بیانی خطاب به نامزد منتخب انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری عنوان داشت: امروز با شرکت باشکوه مردم در انتخابات، چهاردهمین دوره ریاست جمهوری به پایان می رسد و منتخب مردم مشخص خواهد شد و رئیس جمهور منتخب باید طبق قانون اساسی عمل کرده و به وعده های خود به مردم عمل کند.

امام جمعه قم افزود: طبق توصیه های رهبر معظم انقلاب اسلامی، منتخب مردم باید از همکاری با افراد ناتوانان و ناشایست پرهیز کند و دوستدار دشمنان و کسی که اهل دین نباشد را بر سرکار نیاورد.

وی با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم و عزاداری اباعبدالله الحسین علیه السلام خاطرنشان کرد: ماه محرم از جمله مهمترین ماه ها در اسلام و روز تشخیص راه صحیح و باطل بود.

آیت الله سعیدی افزود: در صحرای کربلا دو قرارگاه کفر و اسلام در این ماه با همدیگر روبه رو شدند و در این روز حتی عمر سعد نیز سعی کرد، بینابین عمل کند اما این امر، محال بود و در کار خود حیران و سرگردان شد و بین حکومت ری و شهادت امام حسین علیه السلام، حکومت ری را انتخاب کرد که در نهایت از گندم آن نیز نخورد.

امام جمعه قم تاکید کرد: امروز باید برای تشخیص صحیح و گم نکردن راه حق به منابعی همچون زیارت عاشورا مراجعه کنیم؛ چراکه این زیارت به ما نشان می دهد که ما با دو اسلام تقلبی و واقعی و یا اسلام آمریکایی و الهی مواجه هستیم و برای انتخاب درست باید دقت و هوشیاری داشته باشیم.

آیت الله سعیدی با اشاره به ضرورت اهتمام به عفاف و حجاب در کشور، بیان داشت: قرآن کریم برای نهادینه سازی در جامعه با تشریع و فرهنگ سازی عمل می کند و زنان جامعه ما باید با آشنایی بیشتر با فرهنگ اسلامی، مزاحمت ها و مکر دشمنان را خنثی کنند.

ارسال نظرات