۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۲
کد خبر: ۷۶۰۲۷۳
آیت الله اعرافی:

برای تأمین منابع آبی استان قم نباید غفلت صورت گیرد

برای تأمین منابع آبی استان قم نباید غفلت صورت گیرد
آیت الله اعرافی در دیدار با مدیران صنعت آب و برق استان قم بر لزوم استفاده از تمام شیوه های تأمین آب استان تأکید کرد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، آیت‌الله علیرضا اعرافی در دیدار مدیران صنعت آب و برق استان قم، ضمن تبریک عید امامت و ولایت، از خدمات وزارت نیرو در آبرسانی و برق‌رسانی به نقاط مختلف کشور در شرایط سخت و دشوار قدردانی کرد.

مدیر حوزه های علمیه کشور در ادامه با تأکید بر اینکه نباید برای تأمین منابع آب هیچ‌گونه غفلت و کوتاهی انجام شود، تصریح کرد: اگر این منابع به‌درستی پیش‌بینی نشود در سال‌های آینده با بحران‌های زیادی مواجه خواهیم شد.

آیت الله اعرافی از قم به عنوان جهان شهر یاد و بر لزوم آینده‌نگری مسئولان برای تأمین زیرساخت‌های این شهر تأکید کرد و یادآور شد: باید برای توسعه معقول شهر در آینده به ویژه در تامین زیرساخت‌های آب و انرژی پیش‌بینی‌های لازم انجام شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه هنر یک مسئول، آینده‌نگری و برنامه‌ریزی برای افق ۵۰ سال است، گفت: ترسیم چشم‌انداز درست و راهبردی برای آینده شهر قم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که همه مسئولان استان باید بر این مسئله اهتمام داشته باشند.

مدیر حوزه های علمیه کشور خواستار بررسی راهکارهای انتقال آب از دریا به استان قم شد و اظهار کرد: باید تمام شیوه‌های تأمین آب استان موردتوجه مسئولان این بخش قرار گیرد.

آیت الله اعرافی بر لزوم جلب مشارکت بخش خصوصی در اجرای شبکه و تأسیسات فاضلاب تأکید و خاطرنشان کرد: با توجه به کمبود آب، پساب می‌تواند بخشی از نیازهای آبی صنعت و کشاورزی را برطرف کند لذا می‌توان بخش خصوصی را برای ورود به سرمایه‌گذاری در بخش فاضلاب ترغیب کرد.

در ابتدای این دیدار مدیران صنعت آب و برق قم گزارشی از برنامه ها و فعالیت های شرکت های تابعه ارائه دادند.

ارسال نظرات