۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۳
کد خبر: ۷۵۹۷۷۹
رئیس ستاد مرکزی اربعین:

عراق اقدامات وسیعی برای کاهش سوانح جاده‌ای در ایام اربعین انجام داده است

عراق اقدامات وسیعی برای کاهش سوانح جاده‌ای در ایام اربعین انجام داده است
میراحمدی با اشاره به توافقات صورت گرفته با عراق درباره سفرهای زائران در ایام اربعین گفت: عراق اقدامات عمرانی وسیعی را هم در پایانه‌های مرزی و هم در مسیر پیاده روی اربعین برای کاهش سوانح جاده‌ای انجام داده است.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، مجید میراحمدی معاون امنیتی و انتظامی وزیر و رئیس ستاد اربعین در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس با اشاره به سفر خود به ایلام و بازدید از مرز مهران گفت: در این سفر که اخیرا به همراه مسولان استانی انجام شد از پروژه شش‌خطه پل زائر تا میدان اربعین پایانه مرزی مهران بازدید کردیم و در جریان پیشرفت فیزیکی این پروژه قرار گرفتیم.

وی اضافه کرد: بازدید از زیرساخت‌های اربعین در شهرستان مهران و حضور در نشست ستاد اربعین از برنامه‌های دیگر این سفر بود.
 
رییس ستاد اربعین گفت: در روزهای اخیر همچنین ما بازدیدی از آخرین وضعیت زیرساخت‌های پایانه مرزی خسروی در شهرستان قصرشیرین داشتیم و هدف از این بازدیدها هم این است که تلاش داریم تا خدمت رسانی بهتری به زائران عتبات عالیات انجام شود.
 
میراحمدی یادآور شد: پیش بینی شده که امسال چهار و نیم تا پنج میلیون زائر از مرزهای کشورمان برای حضور در مراسم اربعین عازم عراق شوند، که مرز خسروی گذرگاه اصلی برای تردد زائران عتبات عالیات است و زیرساخت های آن نسبت به گذشته پیشرفت‌های بسیار خوبی داشته است.
رییس ستاد مرکزی اربعین حسینی گفت: برای افزایش پارکینگ‌های مرز خسروی اقدامات خوبی انجام گرفته که نیاز به کمک و پشتیبانی دارد تا اقدام های تکمیلی انجام شود.
 
میراحمدی همچنین تاکید کرد: عراق اقدامات عمرانی وسیعی را هم در پایانه‌های مرزی و هم در مسیر اربعین برای کاهش سوانح جاده‌ای انجام داده و برای اولین بار اقدام به نصب دوربین‌هایی برای کنترل سرعت و همچنین درباره استفاده از کمربند ایمنی و ممنوعیت استفاده از تلفن همراه داشته است تا بتوان از حوادث و سوانح جاده‌ای در ایام اربعین جلوگیری کند.
 
وی اضافه کرد: همچنین ما در بیش از ۵۰ محور در باره اربعین توافقات لازم را با طرف عراقی انجام داده ایم.
 
میراحمدی اضافه کرد: ما فردا هم بازدیدی از مرز شلمچه خواهیم داشت و در این منطقه هم از زیرساخت‌هایی که برای مراسم اربعین در نظر گرفته شده بازدید خواهیم کرد.
ارسال نظرات