۰۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۱
کد خبر: ۷۵۸۱۲۳
آیت الله کعبی تاکید کرد؛

لزوم الگوگیری از مکتب حکمرانیِ ولایی شهید رئیسی/ انتظار مردم، امتداد راه دولت خدمت و فضیلت است

لزوم الگوگیری از مکتب حکمرانیِ ولایی شهید رئیسی/ انتظار مردم، امتداد راه دولت خدمت و فضیلت است
عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به خصوصیات حکمرانی ولایی از منظر شهید آیت الله رئیسی بر لزوم الگوگیری از مکتب حکمرانی ولایی رئیس جمهور شهید برای دولت های آینده تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله عباس کعبی عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری در مجلس بزرگداشت شهدای خدمت که در شهرکرد برگزار شد، ضمن تسلیت به مناسبت شهادت آیت الله رئیسی و دیگر شهدای خدمت با اشاره به سخت بودن شهادت رئیس جمهور برای مردم ایران و انقلاب اسلامی اظهار داشت: ما تسلیم قضا و قدر الهی هستیم و در مسیر انقلاب اسلامی، حوادث بزرگِ بسیاری را پشت سرگذاشته و خواهیم گذاشت.

لطف خفی الهی همواره همراه ملت ایران و انقلاب اسلامی است

وی افزود: در این گونه حوادث، لطف خفی الهی همواره همراه ملت ایران و انقلاب اسلامی بوده و به این حادثه و ضایعه سنگین از چند جهت می توان پرداخت که اولین جهت آن این است که این شهدا، منتظر شهادت خود بودند و در نهایت نیز مزد خدمت خود را با شهادت و عروج ملکوتی دریافت کردند.

انتظار مردم، امتداد راه دولت خدمت و دولت فضیلت است

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری دومین جهت حادثه شهادت رئیس جمهور و دیگر شهدای خدمت را، یکپارچگی بیش از پیش ملت ایران و بالا بردن سطح انتظارات مردم از حکمرانی ولایی و انقلابی دانست و بیان داشت: انتظار مردم این است که رئیس جمهور آینده آنان در امتداد دولت خدمت و دولت فضیلت و مردمی، این راه را با توان بیشتر ادامه دهد.

وی با اشاره به خوشحالی دشمنان از به شهادت رسیدن رئیس جمهور ایران اسلامی خاطرنشان کرد: خوشحالی شما بی فایده خواهد بود؛ چراکه تجربه نشان داده که ملت ایران به برکت وجود رهبری فرزانه و حکیم انقلاب اسلامی که پدر معنوی امت اسلامی است به راحتی می تواند از این مرحله نیز عبور کند و فرصت ها و ظرفیت های جدیدی را برای انقلاب اسلامی به وجود آورد.

لزوم الگوگیری از مکتب حکمرانیِ ولایی رئیس جمهور شهید / انتظار مردم، امتداد راه دولت خدمت و فضیلت است

تشییع جنازه شهدای خدمت، بیانگر پیوند نسل ها برای استمرار انقلاب اسلامی در خط ولایت است

آیت الله کعبی با بیان این که ما تا به امروز سه تشییع جنازه باشکوه در طول عمر انقلاب اسلامی داشتیم که تشییع تاریخی پیکر امام خمینی(ره)، سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید آیت الله رئیسی بود، اظهار داشت: این تشییع جنازه ها، بیانگر پیوند نسل ها در استمرار انقلاب اسلامی در خط ولایت است و با این تشییع جنازه ها، نظام اسلامی استوارتر از قبل شده و خللی در مسیر شکل گیری تمدن اسلامی و زمینه سازی برای ظهور منجی عالم بشریت ایجاد نخواهد شد.

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به خستگی ناپذیری شهید آیت الله رئیسی در طول ریاست جمهوری و انجام سفرهای متعدد استانی به اقصی نقاط کشور بیان داشت: در ابتدای ریاست جمهوری آیت الله شهید رئیسی برخی از افراد ایراد می گرفتند که «شما چقدر سفر می کنید» و برخی از وزرا از حجم کار ایشان خسته می شدند و به من می گفتند که بعد از سفرهای استانی، ما ساعت 2 یا 3 نصف شب می رسیم منزل؛ اما بایستی روز شنبه ساعت 7:30 صبح سرکار بوده و ارزیابی سفر را به رئیس جمهور ارائه دهیم.

شهید رئیسی، رئیس جمهورِ خستگی ناپذیری بود که خستگی را هم خسته کرد

وی افزود: آیت الله شهید رئیسی، رئیس جمهور خستگی ناپذیری بود که خستگی را هم خسته کرد و ایشان مدیریت میدانی را قبول داشت؛ نه پشت میز نشینی را و همان گونه که شهید قاسم سلیمانی، دارای مکتب است، باید از مکتب حکمرانی ولایی رئیس جمهور شهید سخن بگوییم و مکتب او را به الگویی برای دولت های آینده تبدیل کنیم.

خصوصیات حکمرانی ولایی شهید آیت الله رئیسی

آیت الله کعبی در ادامه با اشاره به خصوصیات حکمرانی ولایی از منظر رئیس جمهور شهید ابراز کرد: حکمرانی ولایی شهید آیت الله رئیسی دارای چند خصوصیت است که عبارتند از این که این مدل حکمرانی، دارای عمق معرفتی اجتهادیِ برگرفته شده از اجتهاد امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی است و مطابق مقتضیات زمان بوده و از دل آن نظریه تمدنی استخراج می شود.

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری، نظریه مبتنی بر شریعت و حکمت را دومین ویژگی حکمرانی ولایی از منظر رئیس جمهور شهید دانست و بیان داشت: منظور ما از مبتنی بر شریعت و حکمت، توجه به اقامه دین و پیاده سازی آن با نگاه به حل مسئله در میدان است؛ نه نگاه شریعت به فقه در قالب تئوریه های صرفا نظری؛ بلکه آوردن فقه در صحنه میدان و عمل و توجه به تزاحم های فقهی و اهم و مهم ها است.

دولت آیت الله رئیسی، دولت تحول خواه بود

وی با اشاره به این که دولت آیت الله شهید رئیسی، دولت تحول خواهی بود ابراز کرد: تحول خواهی از جمله خصوصیات حکمرانی ولایی از منظر رئیس جمهور شهید است و دولت ایشان در همه دوره های خدمت خود و شخص رئیس جمهور شهید در همه دوران خدمت در نظام اسلامی، تحولات زیربنایی بر پایه مبارزه با رکود تورمی را شکل داد و به تکمیل زیرساخت ها اهتمام داشت.

لزوم الگوگیری از مکتب حکمرانیِ ولایی رئیس جمهور شهید / انتظار مردم، امتداد راه دولت خدمت و فضیلت است

خصوصیات و ویژگی های شهید آیت الله رئیسی

آیت الله کعبی در ادامه با اشاره به برخی از خصوصیات و ویژگی های شهید آیت الله رئیسی اظهار داشت: شهید آیت الله رئیسی علاوه بر خستگی ناپذیری، دارای ویژگی کارآزمودگی بود و در مسئولیت های مختلف، به این خصوصیت دست پیدا کرد؛ چراکه نمی توان یک شبه رئیس جمهور شد؛ خیلی ها امروز مدعی ریاست جمهوری هستند؛ درحالی که رئیس جمهور باید مکتبی و کارآزموده باشد.

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری، مردمی بودن و تاکید بر وحدت و همدلی میان مردم و مسئولان را از جمله ویژگی های آیت الله شهید رئیسی عنوان و خاطرنشان کرد: شهید جمهور، بسیار مردمی بود و در زمینه وحدت و همدلی میان مردم و مسئولان بسیار نقش آفرینی کرد و تلاش ایشان این بود که اختلافات را میان مردم نکشاند و در این مسیر با خدای خود معامله کرد.

متواضع و ساده زیستی شهید جمهور

وی با اشاره به تواضع و ساده زیستی آیت الله شهید رئیسی خاطرنشان کرد: زندگی قبل از ریاست جمهوری آیت الله رئیسی با بعد از آن، هیچ تفاوتی نداشت و مردم ایران وقتی منزل مادر این شهید بزرگوار را دیدند، تعجب کردند که چقدر ساده و به دور از اشرافیت بود.

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری افزود: گفتنی ها از رئیس جمهور مردمی و مکتبی شهید آیت الله رئیسی بسیار است و قطعا در آینده تولیدات مختلف درباره ایشان شکل گرفته و منتشر خواهد شد.

اهمیت انتخابات ریاست جمهوری

آیت الله کعبی در پایان با اشاره به اهمیت انتخابات ریاست جمهوری در کشور اظهار داشت: انتخابات پیش روی ریاست جمهوری در کشور اهمیت بسیاری دارد تا جبهه انقلاب با وفاق و همدلی، با تقسیم کارها و توزیع نقش ها در این ایام باقی مانده به گزینه برتر برسند و همه به پیروزی گزینه برتر کمک کنند.

سعید چراغی
ارسال نظرات