۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۵۹
کد خبر: ۷۵۷۶۶۳
اکبری در گفت‌وگو با رسا:

رسانه های معاند به دنبال چند دستگی، ایجاد نا امنی و تشویش اذهان عمومی هستند

رسانه های معاند به دنبال چند دستگی، ایجاد نا امنی و تشویش اذهان عمومی هستند
رئیس دانشکده دین و رسانه با تجزیه و تحلیل فعالیت رسانه‌های داخلی و خارجی درباره حادثه فرود سخت بالگرد رئیس جمهور گفت: مردم مراقب شایعات مختلف رسانه‌های معاند و مغرضان در داخل کشور باشند.

دکتر کمال اکبری رئیس دانشکده دین و رسانه در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا رفتار رسانه‌های داخلی تا خارجی را در بازتاب خبر حادثه بالگرد رئیس جمهور به دو گروه تقسیم کرد و گفت: به طور ویژه رسانه‌های معاند خارجی مانند اینترنشنال و بی‌بی‌سی به صورت مغرضانه با جهت‌گیری منفی وارد مسأله فرود سخت بالگرد رئیس جمهور شدند و هدفشان ایجاد اختلاف و مأیوس کردن مردم و ایجاد چند دستگی بین ملت بود؛ رسانه‌های مجازی معاند نیز چنین مسیری را دنبال کردند و این خط فکری در تمام معاندین وجود دارد.

وی رسانه‌های غیر معاند را نیز مورد توجه قرار داد و ابراز داشت: رسانه‌های خارجی غیر معاند از کشورهای مختلف با نگرانی به این موضوع درباره رئیس جمهور و همراهان ایشان نگاه می‌کنند.

رئیس دانشکده دین و رسانه درباره وضعیتی که از مردم درباره این حادثه ناگوار دیده است اظهار داشت: در داخل وحدتی به وجود آمده است و افراد و رسانه‌هایی که با رئیس جمهور رقیب بودند یا همراه نبودند نیز با آرزوی سلامتی برای ایشان، با طرفداران آیت‌الله رئیسی متحد شده‌اند.

وی این رویکرد مسئولان و مردم را مثبت ارزیابی کرد و گفت: گذشته از تلخی این ماجرا، ایجاد وحدت برای پیشبرد اهداف کشور در پیشبرد اهداف کشور بسیار مهم است و هم دلی نتایج مثبتی برای این مرز و بوم خواهد داشت که امیدواریم این حادثه نیز با خوشی به اتمام برسد.

دکتر کمال اکبری خواستار آمادگی مردم برای مواجهه با حوادث سخت و تلخ احتمالی شد و ابراز داشت: ملت ایران در چند دهه گذشته از انقلاب اسلامی با حوادث گوناگونی روبرو بودند و می‌دانند که با داشتن وحدت داخلی، فائق آمدن بر تمامی مشکلات امری شدنی است.

وی در توصیه‌ای به مردم در برخورد با خبرهای مختلف دوران آشفتگی خبری تصریح کرد: با توصیفی که از شرایط رسانه‌ها داشتم باید بدانیم که چنین دوره‌هایی زمان خطر است؛ در چنین وقایع و دورانی باید به رسانه‌های مطمئن رجوع کنیم.

پژوهشگر ارشد رسانه و ارتباطات در توضیحی درباره منابع خبری مطمئن ابراز داشت: مسئولان و کسانی که به حقیقت دسترسی مستقیم دارند، صالح‌ترین افرادی هستند که می‌توانند درباره موضوع خبرها را منتشر کنند؛ حادثه به وجود آمده هم یک موضوع داخلی است و رسانه‌های کشور به صورت دقیق، به موقع و لحظه‌ای اخبار را منتشر کردند.

وی در پایان خواستار شد: مردم مراقب شایعات مختلف رسانه‌های معاند و مغرضان در داخل کشور باشند؛ چند دستگی و ایجاد نا امنی و تشویش در جامعه، هرج و مرج و سوداگری هدفی است که رسانه‌های دشمن به دنبال دستیابی به آن هستند.

ارسال نظرات