۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۶
کد خبر: ۷۵۶۵۲۹
نماینده ولی فقیه در مازندران خواستار شد؛

لزوم کنشگری بیشتر دانشگاه‌های کشور نسبت به مسائل مهم انقلاب و جهان

لزوم کنشگری بیشتر دانشگاه‌های کشور نسبت به مسائل مهم انقلاب و جهان
مازندران - نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: دانشگاه‌ها در مسائل فرهنگی و مسائل مربوط به نظام، انقلاب و جهان به کنشگری قابل توجه بپردازند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران در جلسه اعضای هیات رئیسه دانشگاه علم و فناوری مازندران، اظهار کرد: یکی از انتظارات شخصی بنده این است که دانشگاه‌ها در مسائل فرهنگی و همچنین حوادث و رویدادهای مربوط به نظام، انقلاب و جهان به کنشگری قابل توجه بپردازند.

وی با اشاره به این که در دنیا خیلی از کشورهایی هستند که دانشگاه‌ها در رابطه با مسائل جهان کنش دارند، افزود: هزاران دانشجو در بیش از ۸۰ دانشگاه مهم آمریکا و اروپا برای حمایت از غزه و فلسطین دستگیر شدند که عجیب و قابل توجه است، اما این کنش‌ها را در دانشگاه‌های داخلی خودمان ضعیف می‌بینیم.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی تصریح کرد: در جریان وعده صادق نیز دانشگاه‌ها باید ضمن برگزاری نشست‌های علمی ابعاد مختلف آن را بررسی می‌کردند چرا که این عملیات یک حماسه بزرگ علمی و فناوری بود که ایران اسلامی بتواند با وجود این‌همه موانع پدافندی و آهنین موشک نقطه‌ای بزنند، اینها تحلیل و تبیین می خواهد و به دانشجویان امید و نگاه مثبت می‌تواند بدهد، قدرت و اراده جرات بر این کار مهم تر از انجام آن است.

نماینده ولی فقیه در مازندران بر ضرورت برگزاری همایش از سوی دانشگاه ها برای شناخت بیشتر مفاخر علمی مناطق مختلف استان تأکید کرد و گفت: تقویت بعد علمی، آموزشی و پژوهشی برای ما بسیار مهم است.

امام جمعه ساری ضمن تبریک کسب رتبه سی و چهارم دانشگاه علم و فناوری استان اظهار کرد: این موفقیت از وحدت نظر و نگاه، تعامل و همگرایی و اصل رفاقت و دوستی به‌دست می‌آید.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به این که هر دانشگاهی برای خود یک شخصیت حقوقی خاص به خود را دارد و هر ادغامی باید با رضایت هر دو طرف باشد، ادامه داد: هر ادغامی در محیط های علمی باید با کارشناسی دقیق انجام شود.

وی با تأکید براین که این دانشگاه باید رشد و شخصیت مستقل خودش را داشته باشد، ادامه داد: دانشگاه بهشهر از بعد علمی و معنوی رتبه بالایی دارد، ما می‌خواهیم خروجی‌های فیزیکی و نرم افزاری این دانشگاه نشان دهنده وزانت علمی و متانت فرهنگی و ارزشی و متفاوت باشد، علم منهای دین در گفتار و فرهنگ نباشد./950/

افشین ایمانی
ارسال نظرات