۲۲ بهمن ۱۳۸۸ - ۰۶:۳۰
کد خبر: ۷۵۲۲۲
بخش نخست/امام جمعه قم:

هر کس با ولایت فقیه مخالفت کند ذلیل می شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قم گفت: هر کسی که با ولایت فقیه مخالفت کند از نظر شرعی حرام از نظر وضعی نیز دچار ذلت خواهد شد که ما نمونه هایی از آن را با چشم خود در این 30 ساله انقلاب دیدیم.
حجت الاسلام و المسلمين سعيدي امام جمعه موقت قم حجت الاسلام و المسلمين سيدمحمد سعيدي، امام جمعه قم، سخنراني حجت الاسلام والمسلمين سعيدي در تجمع دانش آموزان حجت الاسلام والمسلمين محمد سعيدي امام جمعه قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین محمد سعیدی، امام جمعه قم، شب 21 بهمن ماه در سلسله نشست های بصیرت در مسجد اهل البیت قم  به عوامل شکل گیری انقلاب اشاره کرد و گفت: رهبری الهی که در سلسله ولایت الهی قرار دارد، مکتب و شریعت و مردم که پایه و قاعده این نظام هستند عوامل اصلی شکل گیری انقلاب اسلامی بودند.

وی ادامه داد: امام راحل از طریق عنایت خاص و ویژه الهی قبل از تحقق این انقلاب، در جریان این نهضت قرار گرفت و این نهضت تصادفی و اینکه در یک مرحله فردی فریاد برآورده باشد نبود و اینگونه عنایت ها در دستگاه الهی پرسابقه است که حضرت ابراهیم و یوسف(ع) نمونه های آن هستند.

حجت الاسلام و المسلمین سعیدی با اشاره به ماجرای حضرت ابراهیم(ع) در قرآن اظهارکرد: در قرآن کریم تصریح دارد که وقتی حضرت اسماعیل(ع) به سن رشد و بلوغ رسید خداوند حضرت ابراهیم را در معرض امتحانی بزرگ قرار داد و خوابی دید که باید آن را عملی می کرد و نمونه دیگری از این عنایات، ماجرای حضرت یوسف(ع) است.

امام جمعه قم با بیان اینکه امام خمینی(ره) از طریق استاد عرفانش آیت الله شاه آبادی در جریان این قیام و نهضت عظیم الهی قرار گرفت و بی خبر از وقوع این نهضت نبود، تصریح کرد: آیت الله نصرالله شاه آبادی فرزند آیت الله شاه آبادی، استاد امام خمینی(ره) که الان در قم تشریف دارند می گفتند که من در سال 43 خوابی دیدم که در خوزستان نخل ها قطع و آتش همه جا را فراگرفته است و امام حسین(ع) در خیمه ای نشسته اند و بسیار ناراحت هستند و دو زن دیگر نیز در خیمه کناری ایشان مشغول ناسزا هستند و این قدر فهمیدم که ظاهرا آنها دو زن پیغمبر هستند، این خواب را به امام خمینی گفتم و از ایشان خواستم آن را تعبیر کنند.

وی ادامه داد: امام ابتدا تنها گفتند خیر است؛ اما با اصرار من و با شرط اینکه به عنوان راز تا هنگام زنده بودن ایشان، برای کسی بیان نکنم، فرمودند که ما از نجف به ایران می رویم، شاه می رود و نهضت پیروز می شود، در ابتدای نهضت از طرف برخی از فرقه ها توطئه هایی علیه نظام می شود؛ اما همه آنها خنثی می شود بعد از آن از طریق عراق از خوزستان به ایران حمله می شود و حتی در این جنگ یکی از اعضای خانواده شما(آیت الله شاه ابادی) هم شهید می شوند؛ اما باز هم ما پیروز می شویم.

حجت الاسلام و المسلمین سعیدی افزود: آقای شاه آبادی گفتند سخن امام به اینجا که رسید فرمودند تا اینجا تعبیر خواب شما بود؛ اما پدر شما سیر نهضت را از ابتدا تا انتها برای من گفته اند و من همه آن را می دانم.

امام جمعه قم تاکید کرد: وقتی می گوئیم رهبری نهضت، الهی است یعنی انقلاب ریشه در معنویت دارد و مانند بقیه نهضت ها نیست؛ شیعه با دلیل و نه از روی شعار و هیجانات معتقد است که در عصرغیبت ولایت قطع نمی شود بلکه شکلش عوض می شود و ولی فقیه کارآمد، دخیل در امور و تاثیرگذار است. 

وی عنوان کرد: همان جرم و جریمه ای که برای تخلف کنندگان از خط ولایت در قرآن و در روایات بیان شده است در عصرغیبت هم با حفظ سلسله مراتب برای متخالفان از ولایت فقیه وجود دارد و هر کسی که با ولایت فقیه مخالفت کند از نظر شرعی حرام از نظر وضعی نیز دچار ذلت خواهد شد که ما نمونه هایی از آن را با چشم خود در این 30 ساله انقلاب دیدیم./917/پ202/ص
ارسال نظرات