۰۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۲
کد خبر: ۷۵۲۰۶۸

طومار هزار نفری دموکرات‌های تگزاس برای جدایی از آمریکا

طومار هزار نفری دموکرات‌های تگزاس برای جدایی از آمریکا
هزاران نفر از دموکرات های ایالت تگزاس طوماری را امضا کردند که به موجب آن خواستار جدایی این ایالت از آمریکا شدند.

دانیل میلر، رئیس جنبش ملی گرای تگزاس عنوان کرده است که هزاران دموکرات در این ایالت با امضای طوماری خواستار جدایی آن از ایالت متحده آمریکا شده اند.

این درخواست، تحت تاثیر اختلافات این ایالت با دولت فدرال بر سر چگونگی تامین امنیت مرزهای آمریکا و مکزیک مطرح شده است. موضوعی که گرگ ابوت، فرماندار این ایالت را در مقابل جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا قرار داده است.

این موضوع از سوی جمهوری‌خواهان ایالت مذکور نیز مورد حمایت قرار گرفته است.طوری که  از بیش از 170 هزار امضای جمع آوری شده 139 هزار و 456 امضا مربوط به جمهوری‌خواهان بوده و ما بقی مجموع امضاهای دموکرات ها را تشکیل می دهد.

طبق بررسی های انجام گرفته شده شمار رای‌دهندگان دموکرات و جمهوری‌خواهانی که از طرح مورد نظر حمایت کرده‌اند، تقریبا مساوی بوده و همین موضوع موجب شده بر خلاف ایده های مطرح شده دیگر که با اختلافات حزبی همراه می شود، این طرح اختلافات حزبی چندانی نداشته باشد.

میلر عنوان کرده است که این احتمال وجود دارد که ابوت به همراه دیگر رهبران محافظه کار در جریان برگزاری یک جلسه پس از برگزاری انتخابات مقدماتی این موضوع را مورد بررسی قرار دهند. انتخابات مقدماتی حزب جمهوری خواه این ایالت در تاریخ 5 ماه مارس برگزار می شود.

پیشتر نیز در سال 2022 بیش از 80 درصد از نمایندگان جمهوری‌خواه از ایده جدایی تگزاس از آمریکا حمایت کرده و به این طرح رای مثبت دادند.

ارسال نظرات