۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۲
کد خبر: ۷۵۰۹۰۴

گزارشی از دومین جشنواره کتاب سال فرق، ادیان، اقوام و ملیت

گزارشی از دومین جشنواره کتاب سال فرق، ادیان، اقوام و ملیت
دومین جشنواره کتاب سال فرق، ادیان، اقوام و ملیت همراه با پیام مرجع عالیقدر جهان تشیع آیت الله نوری همدانی و به همراه آیین رونمایی از کتاب "حرفی از معنا" در مجتمع فرهنگی مسجد جمکران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، دومین جشنواره کتاب سال فرق، ادیان، اقوام و ملیت همراه با پیام مرجع عالیقدر جهان تشیع آیت الله نوری همدانی و به همراه آیین رونمایی از کتاب "حرفی از معنا" در مجتمع فرهنگی مسجد جمکران برگزار شد.

در این ابتدای این همایش نعماوی دبیر مجمع تخصصی فرق، ادیان، اقوام و مذاهب با تبریک دهه فجر و درود به شهدای انقلاب از حمایت مجمع از کتبی که توسط علمای اهل سنت در زمینه وحدت اسلامی نوشته شده خبر داد و مطرح کرد: تولید کتاب‌های مجمع فرق و ادیان از حصار کتب فارسی خارج و به سمت ترجمه کتب فاخر خارجی پیش رفته است.

گزارشی از دومین جشنواره کتاب سال فرق، ادیان، اقوام و ملیت

دبیر مجمع تخصصی فرق، ادیان، اقوام و مذاهب ضمن بیان اینکه در فراخوان جشنواره بخش مقالات به بخش کتاب و پایان نامه اضاقه شده، گفت: این جشنواره به شکل مشارکتی با نهاد ها و سازمان های همسو برگزار خواهد شد و کتابخانه دیجیتال با حدود 700 عنوان کتاب به صورت رایگان در فضای مجازی عرضه شده است.

وی با اشاره به اینکه مسابقات کتاب خوانی به شکل ملی در مناطق مختلف کشور برگزار شد، عنوان کرد: باخوردهای خوبی از این مسابقات دریافت شد؛ کانون نویسندگان خواهران مجمع با حضور 170 از نخبگان و اساتید تشکیل شد که نشست های نقد کتاب و نقد عملی از جمله کارهای این کانون است.

گزارشی از دومین جشنواره کتاب سال فرق، ادیان، اقوام و ملیت

حجت الاسلام گودرزی دبیر علمی جشنواره کتاب سال فرق ادیان اقوام و مذاهب در ادامه همایش با بیان اینکه در دومین جشنواره امسال 150 اثر اعم از کتاب و پایان نامه در موضوع فرق، ادیان، مذاهب و قومیت در دبیرخانه پذیرش شد، اظهار داشت: خلاء تئوریک در حوزه قومیت وجود دارد و کمترین آثار ارسالی به جشنواره مربوط به این موضوع بود.

دبیر علمی جشنواره کتاب سال فرق ادیان اقوام و مذاهب از ابتکارات این جشنواره، اضافه شدن عنوان شایسته تحسین به عناوین برگزیدگان دانست و عنوان کرد: داوران این جشنواره از بهترین اساتید بودند و مدارک آنها عمدتا دکتری و سطح چهار حوزوی بود.

حجت الاسلام گودرزی ابراز کرد: آثار این جشنواره سه مرحله ارزیابی اجمالی، تفصیلی و نهایی را طی کردند و مرحله ارزیابی نهایی برای دقت و عمق عملی آثار ارسالی اضافه شد.

گزارشی از دومین جشنواره کتاب سال فرق، ادیان، اقوام و ملیت

شایان ذکر است در پایان همایش پیام مرجع عالیقدر جهان تشیع به جشنواره کتاب سال جشنواره کتاب سال فرق، ادیان، اقوام و ملیت توسط حجت الاسلام علی گودرزی قرائت شد، از کتاب "حرفی از معنا" رونمایی و از برگزیدگان این جشنواره تقدیر به عمل آمد.

ارسال نظرات