۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۵
کد خبر: ۷۴۹۸۷۲
آیت الله رشاد:

موسوعه «التفسیرالأثری الجامع» اثری با روش تطبیقی و مقایسه ای است

موسوعه «التفسیرالأثری الجامع» اثری با روش تطبیقی و مقایسه ای است
رئیس پژوهشگاه فرهنگ و علوم اسلامی با اشاره به امتیازهای متعدد موسوعه «التفسیرالأثری الجامع» نگارش به روش تطبیقی و مقایسه ای را ازجمله امتیازهای کتاب التفسیر الاثری الجامع آیت الله معرفت عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، آیت الله علی اکبر رشاد رئیس پژوهشگاه فرهنگ و علوم اسلامی در مراسم رونمایی بین المللی از موسوعه «التفسیرالأثری الجامع» که صبح امروز همزمان با هفدهمین سالگرد ارتحال آیت الله محمدهادی معرفت در سالن همایش پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی برگزار شد با اشاره به آثار متعدد و پرثمر آیت الله معرفت اظهار داشت: اثر علوم قرآنی و التمهید آیت الله معرفت دو اثر از ایشان است که آبرویی برای شیعه شده است.

وی افزود: آیت الله معرفت علاوه بر آثار علمی، آثار فکری و تربیت دانش آموختگان بسیاری دارد که در جای خود بسیار قابل توجه است.

رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی بیان داشت: در حوزه مبانی اسلامی اقدامات بسیار خوبی از سوی آیت الله معرفت انجام شده است.

وی افزود: در نگارش موسوعه «التفسیرالأثری الجامع» حجت الاسلام والمسلمین رستم نژاد زحمات بسیاری برای این اثر کشیده است و حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت پور هم اقدامات موثر و فراوانی در این راستا انجام دادند که جای بسیار تشکر و تقدیر است.

آیت الله رشاد بیان داشت: کتاب التفسیر الاثری الجامع، اثری است تا به حال تقریبا یک سوم آن به پایان رسیده است که امیدواریم ادامه این تفسیر با جدیت کامل همچون گذشته به پیش برده و تکمیل شود.

موسوعه «التفسیرالأثری الجامع» اثری با روش تطبیقی و مقایسه ای است

رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی اظهار داشت: ما نقض اساسی که در مسائل قرآنی داریم این است که مشخصاً دستگاه تخصصی قرآنی وجود ندارد که لازم است در این زمینه اقدامات لازم انجام گیرد تا نواقص موجود برطرف شود.

 وی افزود: ما تقریبا به ۹ دستگاه روش دانی نیاز داریم و در استنباط معارف نیز نیاز به ایجاد ۴ دستگاه مورد نیاز است و در حوزه های معرفتی دین نیز نیاز به دستگاه روشمندی حوزه عقاید، احساس می شود که باید این نیازها پاسخ داده شود.

آیت الله رشاد: با اشاره به کمبود فعالیت های علمی با روش کار تطبیقی و مقایسه ای اظهار داشت: کتاب التفسیر الاثری الجامع آیت الله معرفت از جمله آثاری است که به صورت تطبیقی و مقایسه ای نگاشته شده است که در جای خود بسیار قابل توجه است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: باید حوزه های علمیه و طلاب پژوهشگر به فعالیت های تقریبی بیش از پیش پرداخته و توجه کنند تا به این نیاز مهم و ضروری که امروزه وجود دارد، پاسخ لازم داده شود

ارسال نظرات