۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۸
کد خبر: ۷۴۹۲۰۹
با سفر شهردار نجف به شیراز صورت گرفت؛

انعقاد تفاهم همکاری میان شهرداری های نجف اشرف و شیراز

انعقاد تفاهم همکاری میان شهرداری های نجف اشرف و شیراز
در سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری پارس تفاهم همکاری شهرداری های نجف و شیراز منعقد گردید.

به گزارش خبرگزاری رسا  در فارس، محمد حسن اسدی شهردار کلان‌شهر شیراز گفت: در حاشیه سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری پارس که با حضور جمع زیادی از مسئولان، مدیران و بخش‌های خصوصی و میهمانان کشور‌های خارجی برگزار شد، پس از دیدار و مذاکرات صورت‌گرفته با شهردار نجف، تفاهم‌نامه همکاری میان شهرداری شیراز و شهرداری نجف منعقد شد. 

وی افزود: مفاد این تفاهم‌نامه متمرکز بر مجموعه اقدامات مشترکی برای بهره‌برداری بهینه از ظرفیت‌های دو شهر است.

شهردار شیراز اظهار داشت: ظرفیت‌های این کلان‌شهر در حوزه‌های مختلف مدیریت شهری همچون خدمات شهری، سیما، منظر و فضای سبز، مدیریت پسماند و سایر امورات فنی و عمرانی بوده که می‌تواند دانش فنی و امکانات مدیریت شهری این کلان‌شهر را در اختیار شهرداری شهر مقدس نجف قرار بدهد.

اسدی اذعان نمود: این تفاهم‌نامه، فصل مشترک و یک ارتباط برای این دو شهر مذهبی و دینی باشد و خیر و برکات برای مردم به همراه داشته باشد.

شهردار نجف اشرف نیز در این خصوص از حضور در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری پارس به میزبانی کلان‌شهر شیراز ابراز خرسندی کرد و گفت: این حضور منجر به انعقاد تفاهم‌نامه مشترک میان شهرداری شیراز و نجف در حوزه‌های مختلف شد.

عدی عبدالصاحب طویر الخالدی در تشریح این حوزه‌ها افزود: این یادداشت تفاهم در قالب توسعه موضوعات حمل‌ونقل و ترافیک، زیبا سازی شهری و موضوع مورد تأکید حوزه پسماند و بازیافت امضا شد. 

او اظهار امیدواری کرد که این تفاهم‌نامه منجر به توسعه ارتباطات مشترک بیشتر میان مردم شهر شیراز و نجف باشد و با این ارتباطی که شکل گرفته است بتوانیم در حوزه‌های بیشتر با یکدیگر مشارکت و تعامل داشته باشیم. 

شهردار نجف هم چنین از استقبال گرم مدیریت شهری و مردم بسیار دوست داشتنی شیراز قدردانی کرد و بر حفظ و گسترش این ارتباط دوستانه تأکید کرد.

یکی از برنامه‌های مهم مدیریت شهری در حوزه دیپلماسی شهری، علاوه بر حفظ و تقویت شبکه روابط خارجی موجود، تمرکز بر ایجاد و گسترش تعاملات با کلانشهر‌ها و شهر‌های کشور‌های همسایه به ویژه کشور‌های اسلامی است.

برچسب ها: نجف شیراز شهرداری
ارسال نظرات