۰۶ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۶
کد خبر: ۷۴۸۴۵۵
حجت الاسلام سلیمی تشریح کرد؛

گزارشی از فعالیت های جهادی حوزه علمیه شهرستان میانه

گزارشی از فعالیت های جهادی حوزه علمیه شهرستان میانه
حجت الاسلام سلیمی به تشریح گزارشی از فعالیت های جهادی حوزه علمیه شهرستان میانه پرداخت.

حجت الاسلام سعید سلیمی مدیر حوزه علمیه شهید آیت الله حامدی شهرستان میانه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در آذربایجان شرقی، با اشاره به فعالیت های این مدرسه علمیه اظهار کرد: حوزه علمیه میانه حوزه قرآنی بوده و طلاب گرامی علاوه بر دروس رسمی حوزه، به حفظ قرآن کریم نیز مشغول هستند، برخی طلاب محترم از 1 جزء تا 18 جزء در طول تحصیل سطح یک در حوزه میانه، حافظ قرآن کریم شده اند.

امام جمعه موقت شهرستان میانه ادامه داد: دروس اخلاق در مدرسه علمیه میانه به صورت مرتب برگزار شده و از اساتید بزرگواری همچون آیت الله عاملی امام جمعه استان اردبیل، حجت الاسلام داداشی، حجت الاسلام رشادی امام جمعه شهرستان میانه و دیگر اساتید برجسته استفاده می شود.

مدیر مدرسه علمیه شهرستان میانه افزود: دعای توسل و روضه هفتگی سه شنبه ها برگزار شده و شام نیز مهمان سفره اهل بیت (علیهم السلام) هستیم، حوزه میانه دارای کتابخانه مجهز، اتاق پژوهش مجهز به نرم افزار های نور می باشد و دوره های پژوهشی در طول سال برای طلاب محترم برگزار می گردد.

حجت الاسلام سلیمی پژوهشگر برجسته حوزه علمیه تصریح کرد: در مناسبت های خاص مذهبی مانند عید غدیر و ایام فاطمیه، ایستگاه های صلواتی با برنامه های متنوع فرهنگی در سطح شهر توسط حوزه علمیه میانه برگزار می شود و همچنین محفل انس با قرآن با حضور حافظان و قاریان مطرح کشوری توسط این مدرسه علمیه برای عموم مردم برگزار می گردد.

استاد حوزه و دانشگاه گفت: طلاب میانه دارای روحیه جهادی و انقلابی بوده و در مناسبت ها فعالیت چشمگیری دارند از جمله در زلزله ورنکش میانه، نقش طلاب جهادی پررنگ بود و بر علما، طلاب جوان ضرورت دارد که در سطح جامعه حضور پررنگ و موثری داشته باشند زیرا با خالی کردن میدان توسط ما، دشمنان دین و مردم میدان داری خواهند کرد.

وی در پایان تاکید کرد: از نهاد های مسئول در حوزه حجاب و عفاف خواهشمندیم که از حالت انفعال و بی تفاوتی درآمده و نقش بهتری در بحث حجاب داشته باشند، برخی امور باید به صورت فرهنگی و ایجابی در حوزه حجاب انجام گیرد که مستلزم حمایت مسئولین امر است، اما برخی اقدامات باید سلبی و قهری باشد که جلوی اشاعه بی حجابی و بی عفتی را بگیرد، در هر دو مورد نیاز به دلسوزی و دغدغه همه‌ی مردم مخصوصا مسئولین مربوطه را داریم.

وحید نستوهی
ارسال نظرات