۲۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۸
کد خبر: ۷۴۷۷۶۴

تقدیر انجمن ها و قطب های علمی حوزه از دو برگزیده جایزه جهانی علوم انسانی اسلامی

تقدیر انجمن ها و قطب های علمی حوزه از دو برگزیده جایزه جهانی علوم انسانی اسلامی
حجت الاسلام محمد رضا برته در دیداری با حجت الاسلام والمسلمین احمد واعظی و محمود حکمت نیا از برگزیدگان ششمین دوره جایزه جهانی علوم انسانی اسلامی از آنان تقدیر کرد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد رضا برته مسئول انجمن ها و قطب های علمی حوزه های علمیه در دیداری با حجت الاسلام والمسلمین احمد واعظی رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و محمود حکمت نیا استاد گروه فقه و حقوق پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه از برگزیدگان ششمین دوره جایزه جهانی علوم انسانی اسلامی، از آنان تقدیر کرد.

حجت الاسلام والمسلمین واعظی در این دیدار ضمن قدردانی از توجه حوزه­های علمیه به اندیشمندان حوزه­ای و تأکید بر تکریم مضاعف دانشمندان و نخبگان جوان، تقویت نهادهای علم سنج حوزه­ای با رویکردهای علمایی، غیر سازمانی و ناظر به حل مسائل واقعی کشور را از اولویت­های پژوهش­های دینی و حوزوی بر شمرد.

دکتر حکمت نیا نیز با ذکر خاطراتی، مواجهه عالمانه و پدرانه با چالش­های نسل نو را از امتدادهای ضروری پژوهش­های حوزوی دانست.

در پایان حجت الاسلام برته به نمایندگی از انجمن­ های علمی حوزه، ضمن برشمردن دستاوردهای علمی برگزیدگان، از سال­ها تلاش، تولید دانش، پاسخ به پژوهش­های ناپیدا و تربیت فضلای حوزوی و انتخاب ایشان به عنوان دانشمندان برگزیده علوم انسانی – اسلامی را تبریک و لوح یادبود انجمن­ های علمی را اهدا نمود.

خاطر نشان می­شود حجت الاسلام کریمی و جناب آقای حشمتی از همراهان هیأت اعزامی انجمن­ها و قطب­های علمی حوزه بودند.

بر اساس این گزارش، ششمین دوره جایزه جهانی علوم انسانی اسلامی همزمان با برگزاری هفتمین کنگره بین‌المللی علوم انسانی اسلامی دوشنبه ۲۲ آبان در تهران برگزار شد و در این دوره محمود حکمت نیا استاد گروه فقه و حقوق پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و احمد واعظی رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزیده این دوره از جایزه جهانی شدند.

دبیرخانه دائمی کنگره بین‌المللی علوم انسانی اسلامی به منظور تقویت انگیزه‌ها، تشویق و ترغیب پژوهشگران مسلمان اعم از ایرانی و غیر ایرانی برای نوآوری و نظریه‌پردازی در حوزه علوم انسانی اسلامی و از همه مهم‌تر، الگوسازی در این عرصه، هر دو سال یک بار جایزه جهانی علوم انسانی اسلامی را برگزار کرده و به برترین نوآوری‌ها و نظریه‌ها جایزه اعطا کرده است.

ارسال نظرات