۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۱
کد خبر: ۷۴۷۲۸۵
مدیرعامل شرکت گاز استان قم:

پاداش ۵۰۰ هزار تومانی شرکت گاز به مشتریان کم مصرف/ قم رتبه اول صرفه جویی شد

پاداش ۵۰۰ هزار تومانی شرکت گاز به مشتریان کم مصرف/ قم رتبه اول صرفه جویی شد
خوش‌لهجه با بیان این که استان قم رتبه اول صرفه جویی در مصرف گاز شد، از پاداش ۵۰۰ هزار تومانی شرکت گاز به مشتریان کم مصرف خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مرتضی خوش‌لهجه مدیرعامل شرکت گاز استان قم در نشست خبری با اصحاب رسانه که صبح امروز در سالن شهید سلیمانی شرکت گاز استان برگزار شد، با اشاره به تاثیرگذاری فعالیت های رسانه ای در راستای اطلاع رسانی به مردم در جهت صرفه جویی در انرژی اظهار داشت: با ترویج فرهنگ صرفه جویی و ترویج فرهنگ صرفه جویی در مصرف گاز از سوی رسانه ها، میزان ایمنی در استان قم ارتقا پیدا کرده و توانستیم به میزان حدود 5 درصد صرف جویی در مصرف گاز خانگی داشته باشیم.

وی افزود: استان قم در صرفه جویی مصرف گاز، رتبه اول کشور در زمستان سال گذشته را کسب کرد و در تابستان سال جاری نیز با وجود افزایش ۱۲ هزار مشترک گاز طبیعی در استان، شاهد صرفه‌جویی ۲ درصدی مصرف گاز در بخش خانگی بودیم.

خوش‌لهجه با اشاره به افزایش مصرف گاز طبیعی به علت برودت هوا خاطرنشان کرد: به طور کلی یک سوم مصرف گاز استان متعلق به مشترکان بخش خانگی، تجاری و عمومی است که طی فصل سرد سال، 70 درصد مصرف را به خود اختصاص می‌دهد.

وی با بیان اینکه تمامی اقداماتی که در راستای کاهش مصرف گاز انجام می‌شود، برای پایداری شبکه و تداوم گازرسانی به استان‌های شمالی، شمال‌غرب و شمال‌شرق کشور است، از تمامی مردم عزیز استان خواست تا همچون سال گذشته، شرکت گاز را در کاهش مصرف گاز یاری کنند.

مدیرعامل شرکت گاز استان قم با اشاره به گستردگی شبکه گازرسانی و لزوم پایش مداوم برای جلوگیری از حوادث احتمالی اظهار داشت: در راستای پیشگیری از وقوع حادثه در خطوط گازرسانی استان، سالی دو مرتبه خطوط لوله گازها را پایش کرده و نشتی های احتمالی و تعمیرات لازم را پیگیری و از ایجاد هرگونه حادثه ای جلوگیری می کنیم.

پاداش ۵۰۰ هزار تومانی شرکت گاز به مشتریان کم مصرف/ قم رتبه اول صرفه جویی شد

رتبه انرژی پایین دستگاه های گاز سوز در کشور، علت مواجه شدن کشور با ناترازی گاز است

خوش لهجه استاندارد نبودن و برخورداری دستگاه های گاز سوز از رتبه انرژی پایین را یکی از علل مواجه شدن کشور با ناترازی گاز در استان ها دانست و بیان داشت: باید دستگاه هایی که تولید گرما می کنند، رتبه های انرژی A به بالا یا حدقل B به بالا داشته باشند و باید برای کنترل مصرف کارخانجات نیز قبل از دریافت مجوز و پروانه بهره برداری از سوی کارخانجات صنعتی، مشاور انرژی، ممیزی کرده باشد.

مصرف 10 میلیون دلاری گاز در کوره های میله استان 

وی افزود: در کوره های میله استان قم، 10 میلیون دلار گاز طبیعی سوزانده می شود و لازم است همه دستگاه های مسئول در زمینه های بهینه سازی مصرف انرژی فعالیت جدی داشته باشند.

پاداش 500 هزار تومانی شرکت گاز به مشتریان کم مصرف

خوش لهجه ابراز کرد: مشتریانی که در پلکان کم مصرف گاز هستند اگر بتوانند 10 تا 35 درصد از مصرف مشابه سال گذشته خود در مصرف گاز صرفه جویی کنند از 13 تا 500 هزار تومان پاداش دریافت می کنند.

ارسال نظرات