۱۷ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۲:۵۶
کد خبر: ۷۴۷۰۶
معاون سازمان اوقاف و امور خیریه:

12هزار پرونده اوقافی در محاکم قضایی کشور وجود دارد

خبرگزاری رسا ـ معاون اداری مالی سازمان اوقاف و امور خیریه کشوراز همکاری 160 وکیل دادگستری با این سازمان همکاری می کنند، گفت: هم اکنون 12 هزار پرونده اوقافی در محاکم قضایی کشور وجود دارد.
معاون سازمان اوقاف و امور خيريه کشور


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، نادر ریاحی، معاون اداری مالی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، روز گذشته در همایش قضات دادگستری، رؤسا و وکلای ادارات اوقاف و امور خیریه این استان در محمودآباد گفت: وقف از وزنه های بزرگ در مسائل اقتصادی کشور است که نقش عمده و تأثیر گذاری در این حوزه دارد.

وی با بیان این که بیشترین سهم موقوفات کشور مربوط به امام حسین‌(ع) است، خاطر‌نشان کرد: وقف مدافع اصلی افراد مظلوم و ستمدیده است.

معاون سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با اشاره به این که در ابتدای تاریخ موقوفات دستخوش ظالمان و نیز نبود توجه به آنها بوده است، بیان داشت: درحال حاضر صد هزار موقوفه در سراسر کشور شناسایی شده است، همچنین یک میلیون و 200 هزار مستأجر موقوفات وجود دارد.

وی‌ از وجود دوازده هزار پرونده اوقافی در محاکم قضایی کشور خبر داد و تصریح کرد: قضات می‌تواند با حقیقت‌یابی، موقوفات مهم را در کشور احیا کنند و گام مهمی در این راستا بردارند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران نیز در این همایش، با اشاره به این که وقف بهترین عملی است که انسان از خود به جای می‌گذارد، افزود: واقفان خیر‌اندیش، وقف را بهترین عمل در زندگی می‌دانستند.

همچنین حجت الاسلام سیف الله سهرابی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران، حفظ و نگهداری موقوفات را از مسائلی دانست که همه ما نسبت به آن مسؤولیم، ادامه داد: همکاری دادگستری و دادستان نسبت به احیای وقف مسأله‌ای ضروری است.

وی همچنین از وجود دو هزار 314 پرونده اوقافی در محاکم قضایی استان خبر داد و بیان داشت: وجود این پرونده ها گامی در جهت تثبیت موقوفات استان است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که هفتاد درصد موقوفات استان مروبط به سیدالشهدا(ع) است، خاطر نشان کرد: متولیان موقوفات باید به صورت کامل به نیات واقفان عمل کنند.‌/950/پ202/س

ارسال نظرات