۱۶ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۵:۲۶
کد خبر: ۷۴۶۴۸
آیت الله نوری همدانی:

طلاب با قلم و بیان خود، عظمت انقلاب و اسلام را برای جهانیان تبیین کنند

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی تاکید کرد: طلاب و روحانیون باید با قدرت بیان و قلم خود عظمت انقلاب و اسلام را برای جهانیان تبیین کنند.
آيت الله نوري همداني/ آرشيوي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله نوری همدانی از مراجع تقلید، ظهر امروز در دیدار با همسران طلاب شرکت کننده در دوره های آموزشی که از سوی اداره کل امور خانواده معاونت تهذیب حوزه های علمیه برگزار می شود، در سخنانی خواستار تبیین عظمت انقلاب و اسلام از سوی طلاب و روحانیون شد و گفت: طلاب و روحانیون باید با تسلط به قدرت بیان و قلم عظمت اسلام و انقلاب اسلامی ایران را برای جهانیان تبیین نمایند.

این مرجع تقلید با تاکید بر ضرورت توجه بیشتر  جامعه به اندیشه ها و آثار امام راحل بیان داشت: آثار و کتب بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی باید به عنوان کتب بالینی ما قرار گیرد و به آن بیشتر توجه کنیم.

استاد برجسته حوزه علمیه قم، در ادامه با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران به تاثیر انقلاب در به صحنه آمدن بانوان اشاره و تصریح کرد: متاسفانه در طول ادوار مختلف زنان نقش چندان مؤثری در اجتماع نداشتند اما با پیروزی انقلاب زنان موقعیت بسیار خوبی در اجتماع پیدا کرده اند.

این مرجع تقلید بیان داشت: به برکت انقلاب اسلامی زنان امکان تحصیل و حضور در اجتماع را به دست آورده اند و امروز مشاهده می کنیم که تعدادد بسیار زیادی از زنان و بانوان در دانشگاه ها و حوزه های علمیه مشغول فراگیری علوم مختلف هستند.

وی با اشاره به مبانی اسلام در خصوص زنان تاکید کرد: در دین مبین اسلام ملاک تقوا و کرامت انسان است و در این راستا هیچ فرقی هم بین زن و مرد وجود ندارد.

این مرجع تقلید درادامه با گرامیداشت دهه مبارک فجر و تسلیت اربعین حسینی ابراز داشت: انقلاب اسلامی ایران الهام گرفته از قیام عاشورا است و جوانان ما با سرمشق قرار دادن این قیام توانستند رژیم شاه و مستکبران را سرکوب کنند و به استقلال و خودباوری رسیدند.

وی در ادامه بیداری امت های مسلمان جهان را نشات گرفته از انقلاب اسلامی ایران دانست و تصریح کرد: امام راحل با کاری که انجام داد دنیا را غافلگیر کرد و با حرکتی که مبتنی بر خدا شناسی و جهان بینی الهی بود باعث حیرت تمام سیاستمداران غرب و شرق شد در حالی که جز به خدا و همراهی مردم به هیچ قدرتی وابسته و متکی نبود.

حضرت آیت الله نوری همدانی اضافه کرد: بعد از ارتحال این بزرگوار نیز حضرت آیت الله خامنه ای با درایت و تدبیر مثال زدنی خود به بهترین شکل ممکن انقلاب و کشور را اداره کرده و کشتی انقلاب را سکانداری کرد.

گفتنی است در این دیدار همچنین شرکت کنندگان از مواضع این مرجع تقلید در دفاع از حریم ولایت فقیه و انقلاب اسلامی قدردانی کردند. /924/پ202/ج


ارسال نظرات