۰۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۹
کد خبر: ۷۴۶۰۹۴

هفت توصیه مهم امام خامنه‌ای به طلاب

هفت توصیه مهم امام خامنه‌ای  به طلاب
رهبر معظم انقلاب در دیدار های که با طلاب داشتند توصیه های مهمی را بیان فرمودند که راهگشا و تعالی بخش است.

به گزارش خبرنگار گروه سیره امامین انقلاب خبرگزاری رسا، رهبر معظم انقلاب در دیدارهای که با طلاب و روحانیون سراسر کشور داشتند نکات و توصیه های را بیان فرمودند که با عمل به این توصیه ها جایگاه واقعی روحانیت در جامعه تحقق پیدا می کند.

اولین توصیه رهبر انقلاب به طلاب این است که درس خواندن را جدّی بگیرید، ایشان اظهار داشتند: درس بسیار جدّی است؛ درس بسیار مهم است؛ علم و سواد پایه اصلی است؛ بدون آن هیچ نقشی نمی‌توانید ایفا کنید، یا درست نمی‌توانید ایفا کنید. نقش‌آفرینی غلط، از نقش‌آفرین نبودن به مراتب خسارت بارتر است.

دومین توصیه ایشان حفظ زى طلبگی است و در این رابطه فرموند: من زىّ طلبگی را در دو جمله می‌توانم معرفی کنم: پارسایی با عزّت و نظم در تحصیل؛ سومین توصیه رهبر انقلاب به طلاب و روحانیون رعایت اخلاق اسلامی است و در این رابطه گفتند: باید اخلاق اسلامی را، هم بشناسیم و هم تحلّی به حلیه‌ی اخلاق پیدا کنیم هر کسی خودش باید به طور دائم مشغول تهذیب نفس باشد. 
اعتماد به نفس علمی و سیاسی از چهارمین توصیه های رهبر معظم انقلاب به طلاب است و در این راستا اظهار داشتند: از لحاظ علمی و همچنین از لحاظ سیاسی، بایداعتماد به نفس کاملی را در خودتان به وجود آورید، این‌طور نباشد که طلبه‌ی جوان در مواجهه‌ی با طوفان‌های فکرىِ مخالف، به خود بلرزد و احساس ضعف و وحشت کند.!! 

توصیه های حضرت آیت الله خامنه ای در زمینه مسائل سیاسی پنجمین توصیه به طلاب است و در این مورد ابراز کردند: من شما عزیزان را در زمینه‌ی مسائل سیاسی به دو چیز دعوت می‌کنم: یکی این است که نباید بگذارید غیرت دینی از مجموعه‌ی حوزه‌ی علمیه و آحاد آن سلب شود؛دوم این‌که از لحاظ سیاسی عصبی نشوید، اینها با همدیگر نبایستی اشتباه بشود، بعضی کسان دوست می‌دارند حوزه‌ی علمیه را عصبی و آشفته و دچار کارهای بی‌رویّه‌ی سیاسی مشاهده کنند.! 

ششمین توصیه رهبر معظم انقلاب در مورد حوزه و دانشگاه است و در این رابطه گفتند: نگذارید توطئه‌ی جدایی و تقابل حوزه و دانشگاه بار دیگر به ثمر بنشیند. دانشگاه را همتای علمی خودتان بدانید. 

هفتمین توصیه حضرت آیت الله خامنه‌ای در مورد ارتباط با مردم است و در این باره خاطرنشان کردند: در ارتباطات خود با مردم، اصل نرمش و تواضع و مدارا و در عین‌حال اثرگذاری و تبلیغ و هدایت را هرگز نباید فراموش کنید. 

ارسال نظرات