۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۳
کد خبر: ۷۴۵۵۶۰
حجت الاسلام والمسلمین جاودان:

باید در جریان هدایت مؤثر باشیم

باید در جریان هدایت مؤثر باشیم
یکی از اساتید برجسته درس اخلاق حوزه با بیان اینکه جریان هدایت از زمان حضرت آدم تا ظهور حضرت حجت (ع) برقرار است، گفت: ما نیز می‌توانیم در این جریان هدایت سهمی داشته باشیم.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی جاودان در نخستین روز از هجدهمین همایش مدیران هیأت‌های محوری و برگزیده کشور که در سالن همایش‌های شهید آیت الله بهشتی مجموعه فرهنگی سرچشمه برگزار شد، اظهار کرد: جریان کربلا یک جریان هدایتی است. 

وی با اشاره به اینکه اگر امروز نماز می‌خوانیم به برکت کربلا است، مطرح کرد: اگر دخالت امام حسین(ع) در حکومت یزید نبود، قطعا امروز چیزی از اسلام باقی نمانده بود؛ جریان هدایت از زمان حضرت آدم تا ظهور حضرت حجت(ع) برقرار است، ما نیز می‌توانیم در این جریان هدایت سهمی داشته باشیم و اگر این وظیفه را به خوبی انجام دهیم، قطعا در تاریخ زنده خواهیم ماند.

وی با اشاره به اینکه قدم نخست برای حضور مؤثر در جریان هدایت، نیت خالص است، خاطرنشان کرد: افرادی که در گذشته توانستند در جریان هدایت مؤثر باشند، تنها دغدغه دین دارند؛ این افراد چیزی برای خودشان نمی‌خواهند، مسئولین هیأت‌ها نیز باید نیت خالص داشته باشند و تنها برای امام حسین(ع) کار کنند.

وی با اشاره به اینکه هرچه در مسیر هدایت زحمت بیش‌تری بکشیم، بیش‌تر بهره‌مند خواهیم شد، یادآور شد: انسان از آن بخش زندگی خود که در راه خدا مصرف کرده است، بهره‌مند خواهد شد؛ یکی از نشانه‌های مؤمن پرهیز جدی از گناه است، فردی که ایمان داشته باشد، از تمام عمر خود بهره‌مند خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه امروز جریان هدایت به دست هیأت، مساجد و زیارت‌گاه‌ها است، بیان کرد: قرار گرفتن در این مسیر یک موهبت بزرگ الهی است.

ارسال نظرات