۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۹
کد خبر: ۷۴۵۴۲۵

موفقیت شرکت های ایرانی در زمینه تولید داروهای سرطانی

موفقیت شرکت های ایرانی در زمینه تولید داروهای سرطانی
رئیس انجمن سرطان کشور گفت: مردم باید برای پیشگیری از سرطان از مصرف مواد دخانی و فست و فود خودداری کنند.

اردشیر قوام زاده متخصص آنکولوژی گفت: امروزه بسیاری از سرطان‌ها با استفاده از داروها درمان می‌شوند، به طوری که از طریق پیوند و سلول درمانی فرآیند درمان نیز انجام می‌ شود.

وی  با اشاره به اینکه سبک زندگی مردم نادرست است، اظهار کرد: درمان سرطان در کشور به درستی انجام می شود، مردم باید از خوراکی‌ها و مواد غذایی طبیعی استفاده کنند. 

قوام زاده تصریح کرد: در حال حاضر شرکت های دارویی موفقیت های خوبی در زمینه تولید داروهای سرطان به دست آورده اند، مردم باید برای پیشگیری از سرطان از مصرف مواد دخانی و فست و فودها خودداری کنند. انجام مستمر فعالیت های ورزشی از جمله پیاده روی و ورزش های همگانی و همچنین کنترل وزن بدن برای پیشگیری از ابتلا به سرطان توصیه می شود.

محمد واعظی انکولوژیست گفت: دو شرکت دارویی در کشور داروی سرطان سینه را تولید کرده اند که این موفقیت بزرگ برای کشورمان محسوب می شود.

وی اظهار کرد: درمان سرطان شامل جراحی، شیمی درمانی و رادیو تراپی است اکنون به سمت درمان های نوین رفتیم که بعضی درمانها هدفمند هستند، درمان‌های جدید بر اساس مهندسی ژنتیک ساخته می شوند.

واعظی تصریح کرد: ما بعضی از داروهای شیمی درمانی را در کشور تولید کرده ایم و در مورد داروهای هدفمند نیز شرکت های تولیدی ورود کرده اند.

سحر توکلی شیراجی استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: دانشمندان در حال تلاش هستند تا زیر ساخت های درمان نوین سرطان را ایجاد کنند، دسترسی به منابع، داروهای کمیاب و نایاب وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه سرطان سینه شایع‌ترین سرطان در زنان ایرانی است، ادامه داد: با توجه به اهمیت بیماری، ضرورت دارد افرادی که در خانواده خود از جمله مادر، خواهر، عمه و خاله مبتلا به سرطان سینه هستند حتما ماموگرافی سالانه را انجام دهند.

توکلی تاکید کرد: با توجه به افزایش آگاهی زنان در مورد سرطان سینه، شمار مبتلایان به این بیماری رو به افزایش است، ضرورت دارد زنان از سن ۴۰ سالگی به بالا سالانه یکبار ماموگرافی را انجام دهند.

محمد اسلامی جویباری رئیس انجمن هماتولوژی و آنکولوژی ایران گفت: بر اساس آمار رسمی وزارت بهداشت، به نسبت هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت حدود ۱۸۰ نفر به سرطان مبتلا هستند این رقم نسبت به کشورهای اروپایی و آمریکایی کمتر است.

او بیان کرد: با برخی اقدامات ساده مانند ورزش کردن روزانه به مدت ۳۰ دقیقه، مصرف زیاد میوه و سبزیجات ، استفاده کمتر از گوشت قرمز و غیره می توان خطر ابتلا به سرطان را کاهش داد.

احسان قنبری نسب
ارسال نظرات