۰۲ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۵
کد خبر: ۷۴۴۴۰۳

نشست هم اندیشی بررسی راهکار‌های علمی و نظری مواجهه به جنایات رژیم صهیونیستی برگزار شد

نشست هم اندیشی بررسی راهکار‌های علمی و نظری مواجهه به جنایات رژیم صهیونیستی برگزار شد
نشست هم اندیشی بررسی راهکار‌های علمی و نظری مواجهه به جنایات رژیم صهیونیستی به همت انجمن علمی ارتباطات و همکاری امور فرهنگی دانشگاه باقرالعلوم علیه السلام برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، نشست هم اندیشی بررسی راهکار‌های علمی و نظری مواجهه به جنایات رژیم صهیونیستی به همت انجمن علمی ارتباطات و همکاری امور فرهنگی دانشگاه باقرالعلوم علیه السلام برگزار شد. در این نشست حجت الاسلام احمد رهدار با بیان اینکه ما اکنون در وسط میدان نظامی و انقلابی علیه اسرائیل هستیم، ابراز کرد: اگر در بین یک و نیم میلیارد مسلمانی که برروی زمین هستند کسانی که در جنگ نظامی با اسرائیل وجود ندارند در خیال خود با اسرائیل بجنگند اسرائیل از صحنه دنیا محو خواهد شد. رئیس مؤسسه فتوح اندیشه با تاکید بر این که مسئله فلسطین تاکنون مشکل ذهنی مسلمانان نشده است، گفت: اگر مسئله فلسطین مشکل ذهنی مسلمانان شود نسبت به مسائل فلسطین حساس می‌شوند و حتما از لحاظ مالی و جانی به فلسطین کمک می‌کنند. حجت الاسلام رهدار با بیان اینکه امروز باید جبهه مقاومت هیمنه پوشالی رژیم صهیونیستی را از بین ببرد، اظهار داشت: ملت فلسطین باید یک بار تصمیم بگیرد که بی رحم باشد و روزی را برای حرکت به سمت بیت المقدس تعیین کند که در اینصورت رسانه‌های جهانی خواهند دید ملت فلسطین با تقدیم شهدا به خواسته خود خواهد رسید.

در ادامه این نشست حجت الاسلام علی اصغر اسلامی تنها استادیار مطالعات فرهنگی و ارتباطات دانشگاه باقرالعلوم علیه السلام با تاکید براینکه وظیفه اصلی دانشگاه در مسئله فلسطین صورت بندی تئوری است تا در مقام عمل توصیه هایی مبتنی بر نظر داشته باشد، ابراز کرد: دانشگاه باید مقاومت را صورت بندی نظری کند و در مورد انسان مقاوم تئوری داشته باشد تا استفاده مورد نظر از مقاومت داشته باشیم. استادیار مطالعات فرهنگی و ارتباطات دانشگاه باقرالعلوم علیه السلام با اشاره به اینکه تا کنون از منظر فلسفی کسی مقاومت را تعریف نکرده است، یادآور شد: مقاومت اساسا یک امر درونی و استقامت النفس است و آنچه که در بیرون صورت می‌گیرد تجلیات این مقاومت درونی است که اتفاق می‌افتد.

سید محمد علی غمامی استادیار مطالعات خانواده دانشگاه باقرالعلوم علیه السلام نیز در ادامه این نشست با اشاره به این جمله بن گورین معروف به پدر اسرائیل که می‌گوید اسرائیل با ارزش‌های اخلاقی خود را ثابت می‌کند، گفت: نویسندگان مطرح دنیا می‌گویند که این جمله بن گورین دور از واقعیت و نشان دهنده نابودی اسرائیل است. استادیار مطالعات خانواده دانشگاه باقرالعلوم علیه السلام با تاکید براینکه نباید به جنگ ظاهری با اسرائیل اکتفا کرد، ابراز کرد: باید با اندیشه اسرائیل بجنگیم و کار‌های بیرونی ناشی از اندیشه درونی است و برای شناخت روح اسرائیل باید به تاریخ بشریت نگاه کنیم که یکی از منابع مهم در این زمینه قرآن است.

ارسال نظرات