۰۸ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۹:۰۹
کد خبر: ۷۳۹۶۸
جانشین فرمانده کل سپاه:

راهیان نور صحنه جنگ را به میدان عشق ورزی تبدیل کرد

خبرگزاری رسا ـ جانشین فرمانده کل سپاه در همایش مسؤولان راهیان نور استان های سراسر کشور در آبادان گفت: حرکت راهیان نور میدان جنگ را به صحنه عشق ورزی و زیارتگاه جوانان و نوجوانان تبدیل کرده است.
حسين سلامي جانشين فرمانده كل سپاه 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی سازمان بسیج، در دومین روز برگزاری همایش مدیران راهیان نور سپاه های استانی در اردوگاه میثاق آبادان، سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه گفت: جنگ و دفاع مقدس یک خورشید بی غروب از کشور ما ساخت که در حال حاضر در بخشی از کشورها گرمای خود را می بخشد.

 

وی افزود: خیلی از وقایع با گذشت زمان کهنه می شوند و از یادها و ذهن ها پاک می شوند و فقط در کتب تاریخی و مرجع می توان آنها را یافت اما برخی از حوادث که نادر هستند فراتر از زمان و مکان حرکت می کنند و اثر خود را تا ابد می گذارند.

 

سردار سلامی ادامه داد: واقعه عاشورا از این نوع وقایع است که همه مفاهیم فضیلت آفرین بصری در واژه عاشورا این واقعه بی انتها و بی ترانه نهفته است که در بستر زمان منتقل می شود و هر ساله روز عاشورا با شورتر و با محبت تر و سوزاننده تر برگزار می شود. عاشورا انسان ساز یک قله وسیعی است که انسانها در دامان آن رشد کرده و متعالی می گردند عاشورا در متن و در آرمانها و آرزوهای ما زنده است. در حال حاضر عاشورا تمام زندگی ما را هدایت می کند جنگ ما را، صلح ما را و عاشورا هیچ وقت غبار فراموشی نخواهد گرفت.

 

وی همچنین گفت: دفاع مقدس ما امتداد عاشوراست. متنی از عاشورا است و جلوه ای از عاشوراست. اگر عاشورا نبود دفاع مقدس ما هم وجود نداشت. دفاع مقدس انتقال عاشوراست در حوادث امروزین فقط شخصیت ها فرق کرده اند. عشق ها، هیجان ها، انگیزه ها، دفاع از عزت مسلمین، ایستادگی در مقابل ظالمان از خصوصیات عاشورا است که در دفاع مقدس ما متبلور شده است.

 

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: دفاع مقدس از ملت ایران یک شخصیت ممتاز و با عظمت ساخت و پس از دفاع مقدس جهان ملت ایران را با مردانگی، ایمان، نفوذ ناپذیر و ظلم ستیز می شناسند. دفاع مقدس ظرفیت بالای ملت مسلمانان ایران را نمایان ساخت.

 

سردار سلامی گفت: تمام کشورهایی که با آمریکا نبرد کردند فرو ریختند و تنها کشوری که در یک نبرد سی ساله ایستادگی کرد و آمریکا را مشکل روبرو کرد ایران بود. آمریکا دلارها و درآمدهای نفتی، تجهیزات نظامی را برای تقویت عراق وارد صحنه کرد تا ایران را در انزوا قرار دهد ولی با مقاومت مردم ایران شکست خورد و نتوانست به اهداف خود برسد و در دفاع مقدس مقابله آشکار ایمان و سلاح نمایان و برتری ایمان بر تجهیزات بر همگان آشکار شد.

 

وی افزود: امام خمینی نبرد را بر اساس ایمان طراحی کرد و کشوری که پس از انقلاب هنوز با مشکلات دست و پنجه نرم می کرد وارد صحنه نبرد شد. قدرت امام مردم را از هر نقطه از کشور به جبهه ها کشاند و ایمان و اعتقاد را در قلب ها تقویت کرد و اگر الان با عزت و با اقتدار زندگی می کنیم مرهون  خون شهیدان و رشادت رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس می باشد. هر شهید ما یک کتاب بی پایان است و هر فرمانده شهید یک اعجاز است در مدیریت و جنگ معارفی از جمله فضیلت، مردانگی، ایستادگی و فداکاری را در خود دارد.

 

جانشین فرمانده کل سپاه در ادامه گفت: راهیان نور صحنه جنگ را به میدان عشق ورزی و زیارتگاه تبدیل می کند. راهیان نور باید تمام کمالات هشت سال دفاع مقدس را به جوانان انتقال دهد و ما باید هویت خود را از دفاع مقدس دریافت کنیم و نگذاریم تا دشمنان ارزش ها و کمالات انسانی ما را از بین ببرند.

 

وی افزود: رساندن پیام دفاع مقدس یکی از رسالت های راهیان نور است باید پیام فداکاری، ایثار و گذشت را به مردم انتقال دهیم و همه حقایق جنگ را به ملت و نسل های جدید منتقل و هدف دشمن از این جنگ را بیان کنیم تا همگان در فضای عمومی جنگ قرار گیرند و بدانند که تمام دنیا علیه ایران اسلامی متحد شدند ولی مردم غیور ایران با مقاومت و پایداری و با خصوصیات حقیقت جویی پیروز شدند و نگذاشتند تا وجبی از سرزمین ایران به دست دشمن بیفتد.

 

وی افزود: تنها ایمان نبود که پیروزی ما را در جنگ رقم زد بلکه رزمندگان با طراحی، برنامه ریزی، تدبیر، محاسبه و اصل غافل گیری و ممارت در تمرین از عوامل مهم پیروزی در جنگ بود. فرماندهان ما آفرینشگر صحنه های بی بدیل بودند که باید برای مردم بازگو شوند.

 

وی افزود: باید اثرات جنگ و دفاع مقدس در راهیان نور بازگو و بیان شود. چون دفاع مقدس ما تاریخ وافتخار ماست و هر چه در این خصوص تلاش و سرمایه گذاری کنیم بر عزت و اقتدار ملت ایران افزوده خواهد شد.

 

سردار سلامی با اشاره به تاثیر انقلاب اسلامی در کشورهای دیگر افزود: الان رزمندگان لبنان با الهام از انقلاب اسلامی خواب را بر صهیونیست ها حرام کرده و آرامش را از اردوی صهیونیست ها گرفته اند. /920/د102/ص

ارسال نظرات