۲۳ تير ۱۴۰۲ - ۰۴:۳۰
کد خبر: ۷۳۸۰۲۱
حجت الاسلام مهدی میرزایی:

استاد فرج نژاد با نگاه قرآنی دشمن شناسی را دنبال می کرد + فیلم

استاد فرج نژاد با نگاه قرآنی دشمن شناسی را دنبال می کرد + فیلم
پژوهشگر ادیان و عرفان با اشاره به همراهی خود با استاد فرج نژاد نگاه قرآنی وی در عرصه دشمن شناسی را تحسین کرد و او را یک پژوهشگر علوم انسانی دانست.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مهدی میرزایی پژوهشگر ادیان و عرفان در نشست «الگوی معرفی دشمن به نسل جدید» که از برنامه های نخستین همایش بین المللی دشمن شناسی در خبرگزاری رسا با حضور جمعی از فعالان فرهنگی و اندیشمندان انقلاب برگزار شد، به بیان ویژگی های مرحوم فرج نژاد پرداخت.

این پژوهشگر حوزوی با گرامی داشتن یاد استاد محمدحسین فرج نژاد تصریح کرد: آن مرحوم به عنوان پژوهشگر علوم انسانی خود را معرفی می کرد و تلاش می کرد این سنگر را با تمام وجود حفظ کند زیرا اگر در جبهه علوم انسانی شکست بخوریم بسیاری از عرصه ها را دست می دهیم.

وی با بیان اینکه استاد فرج نژاد بحث یهود در قرآن را به طور جدی دنبال می کرد، تأکید کرد: فردی برای موضوع پایان نامه خود از مرحوم فرج نژاد کمک گرفت که موضوع اقتصاد یهود در قرآن پیشنهاد شد و متأسفانه توسط آن مرکز علمی رد شد؛ قرآن در بحث دشمن شناسی بسیار مظلوم است که به اندازه یک پایان نامه بحثی در خود ندارد و همین امر شروع یک پژوهش دامنه دار شد.

میرزایی با اشاره به اشتیاق علمی مرحوم محمدحسین فرج نژاد ادامه داد: مکاتب و فلاسفه غربی بحث اومانیسم را بسیار جدی مطرح کرده اند و انسان را در جایگاه خدا قرار داده اند؛ با این انگاره، نگاه ما به همه ساحات انسانی متفاوت می شود؛ آن مرحوم به انسان از اندیشه قرآن نگاه می کرد و هدف این بود که انسان رشد و تعالی پیدا کند و در مسیر رشد خود نیازهای معنوی را پاسخ دهد.

وی با اشاره به نگاه انتقادی در عرصه ادیان اظهار داشت: نگاه دشمن را باید در عرصه ادیان دقیق  بیان کرد و اگر تناقضی دیده می شود به خوبی بیان شود و این روش مرحوم فرج نژاد بود.

تعداد بازدید : 1
ارسال نظرات