۰۶ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۵:۱۶
کد خبر: ۷۳۷۶۹
تکرار/ با سخنرانی آیت الله سبحانی؛

همایش کتاب سال حوزه پنجشنبه در قم برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ یازدهمین دوره همایش کتاب سال حوزه با حضور محققان، پژوهشگران حوزوی، هشتم بهمن ماه با سخنرانی حضرت آیت الله سبحانی در قم برگزار می‌شود.
نشست خبري يازدهمين همايش کتاب سال حوزه آيت الله مرتضي مقتدايي كتاب سال حوزه


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله مرتضی مقتدایی، مدیر حوزه های علمیه کشور و رییس شورای عالی کتاب سال حوزه امروز در نشستی با حضور اصحاب رسانه در قم گفت:  همایش کتاب سال حوزه یکی از اقدامات بسیار مهم در حوزه علمیه است که هم موجب ترغیب و تشویق تولید علم و هم تعمیق فرهنگ پژوهش و تحقیق در حوزه شده است.

وی افزود: معاونت پژوهش حوزه های عملیه از ده سال پیش این همایش را آغاز کرده و امسال نیز یازدهمین دوره آن را پنجشنبه، هشتم بهمن ماه با سخنرانی حضرت آیت الله جعفر سبحانی در سالن همایش های مدرسه عالی دارالشفای قم از ساعت 9 تا 12 صبح برگزار خواهد کرد.


مدیر حوزه های علمیه با بیان این که همایش کتاب سال حوزه مورد استقبال محققان، مولفان و پژوهشگران حوزوی قرار گرفته است، اظهار داشت: در سال جاری 1083 اثر به دبیرخانه کتاب سال حوزه ارسال شده بود که این حجم آثار نشان از استقبال بسیار خوب حوزویان و جایگاه آن در میان مولفان و پژوهشگران است.


وی یاد آور شد: آثار ارسالی به کتاب سال حوزه براساس موضوع در 13 محور تخصصی ارزیابی شده است که 115 نفر از محققان و پژوهشگران به صورت تخصصی آثار را بررسی و مورد ارزیابی قرار داده اند.


آیت الله مقتدایی، علوم قرآن و حدیث، فقه و اصول و حقوق،‌فلسفه و کلام، اخلاق و عرفان، تاریخ و سیره، ادبیات و هنر، اقتصاد و رجال و ... را برخی از محورهای این همایش برشمرد و افزود: در موضوع فقه و حدیث 70 اثر ارسال شده بود که 18 اثر آن به مرحله دوم راه یافت و 3 اثر برتر شناخته شد و همچنین در بخش فلسفه و کلام از میان 168 اثر ارسالی، 24 اثر به مرحله دوم راه یافت و 5 اثر آن برتر شناخته شد.

وی تاکید کرد: به محققان اطمینان می دهیم که آثار آن‌ها با دقت بسیار خوبی بررسی و همچنین به صورت علمی و فنی مورد ارزیابی قرار گرفته است.

مدیر حوزه های علمیه کشور گفت: در حاشیه این همایش بزرگداشت نودمین سالگرد تولد استاد شهید مطهری برگزار خواهد شد.

وی اظهار داشت: به جاست از این استاد بزرگ حوزه و دانشگاه تجلیل کنیم و اسم شان و آثار و افکار شان را در بین طلاب و دانشجویان ترویج دهیم.

رییس شورالی عالی کتاب سال حوزه یادآور شد: همچنین در این همایش از مقام علمی سیدجعفر مرتضی، عالم بزرگ اسلامی و شیعی از کشور لبنان به سبب تالیفات ارزشمند تاریخ و سیره ائمه اطهار تجلیل می‌شود./917/پ202/ص

ارسال نظرات